WinMx lever och frodas

Om ni inte visste det, så är faktiskt WinMx tillbaka.
Jepp, bara en liten patch och man befinner sig i det musikaliska paradiset.
Jag är ju en av de som inte har VH1 och hade jag haft denna kanal antar jag att den liksom MTV är utblandad till någon svensk-nordisk-eu variant och skulle skippa delar som man däremot kör i USA eller Australien.
Nå, i alla fall.
WinMx kryllar av musikvideor som jag aldrig sett och blir alldeles tårögd när jag äntligen får se dem. Förvisso visas de på diverse kanaler runtom i världen, då ripparna oftast är snygga, men ändock.
Strax innan jul tankade jag hem (bara ett axplock) John Foxx – Europe after the rain, Kirsty MacColl – A new england, There´s a guy...Billy Bragg – She´s leaving home, Great leap forward, Dexys – Geno. Videor med Icicle Works, The Alarm, Split Enz, Enuff Z´Nuff, Everything But The Girl och Romantics.
Dessutom som grädde på moset Badfinger, med en tillhörande Behind the music dokumentär.
Badfinger är ett av historiens mest tragiska exempel på vad ruttna managers kan ställa till med. Bandet som en gång hyllades som nästa Beatles slutade med ond bråd död.
Musiken och låtarna lever förvisso för nya generationer och det känns fantastiskt att kunna se livevideor på ”No matter what” och ”It´s all over now baby blue”.
Men ändå att ett band som Badfinger, rent ut sagt, mördades av den genomruttne managern är en skam för musikbranchen. Å andra sidan kan man fråga sig hur läget är idag.

I vilket fall som helst uppmanar jag alla som älskar musik att hitta till WinMx. För där finns dessutom möjligheten att chatta med de som delar din musikaliska smak och det är bara en tidsfråga innan du hittar den där efterlängtade videon som du inte sett sedan Bagen -84, i mitt fall Rock You med Helix.. ojoj.. efter att ha kollat på den ocensurerade videon inser jag var alla hip-hop regisörer i allmänhet och Christina Aloeveras Dirrrrrty regisör i synnerhet snott all inspiration från.
Jepp synden kommer från kanada och visst är det coolt att skriva Rock You med grov kätting som brinner...


Kommentarer
Postat av: "Linda"

Jävligt offtopic men va fan: Ha ett Gott Nytt År Jocke!

2005-12-31 @ 19:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback