Glögg

När jag i fredags gick på systemet för att lite håglöst fråga: - Ni har väl ingen vit glögg kvar? så fick jag till svar: - Jo, visst. Vi har flera sorter.
Det visade sig att årets GLÖGGpremiär skett på måndagen och det fanns flera NYA sorter att testa.
Men varför i helsicke har ingen kontaktat mig?
Här sker premiären och jag får ingen inbjudan.
Jag lovar att det inte finns någon annan i detta land som älskar glögg så mycket som jag.
Nu köpte jag (tyvärr) bara en flaska av Dufenkrooks nya vita. Men jösses!  Jag kan inte annat är säga: KÖP!
En enastående syrlig och frisk glögg, lite ton av päron, nej jag skulle nog hellre säga att den smakar som de där "vita - genomskinliga" winegummina, fast med glöggkryddning.
Den fick mig att fundera om jag inte skulle testa att göra egen fläderblomsglögg. Jag återkommer med en mer omfattande test av årets glögg och förhoppngsvis ett recept på Fläderglögg.

Kommentarer
Postat av: Robert Hallqwist

Hejsan

Har läst dina bloggar ett tag. Det brukar vara trevligt att titta in och läsa. Är ingen glögg fanatiker, eftersom många av dom är alldeles för söta. Men på senare år har ju utvecklingen gått framåt även där:-)

Var tvungen att testa Dufenkrooks, som du rekomenderade och det var riktigt god. En glögg man kan dricka lite mer av.

Ha det och fortsätt gärna med bloggen

Robert

2005-11-25 @ 21:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback