Hagfors Nr1 i Japan.

Hagforsbördige Ola Larsson toppar, som låtskrivare till duon Shuji To Akira och låtan "Seishun Amigo", topplistan i Japan.
Jag kan tillägga att det inte är första gången Ola ligger på Japanlistans förstaplats. En av Olas tidigare låtar nådde förstaplatsen med Kinki Kids.
Naturligtvis är jag så in i helvete avundsjuk på Ola, men samtidigt stolt att en Hagfôrsing toppar den japanska topplistan.
Nu saknas det bara att kommunen tog upp de där gamla idéerna jag frmfört om att dels sälja vatten till japanerna. Dels att plocka in en japsnak speedwayförare, då japanerna är otroligt trogna sina ”stjärnor” och skulle därför vallfärda till Hagfors för att se sin förare åka på Tallhult motorstadion.
Men då jag är vis av tidigare erfarenheter. Så vet jag att Hagfors kommun naturligtvis inte skulle göra något så spännande och radikalt för att sätta kommunen på världskartan.


Kommentarer
Postat av: Josef [EKHAMRA.SE]

Ja, det är underligt - att de (Hagfors) ska ha så förbannat svårt att ta fatta!

Postat av: Andreas

Ja, jävligt underligt. Eller också inte? Situationen är likadan i Uppsala. Fast här skiter vi i Japan och topplistor. Defleshed räcker gôtt!

2005-11-20 @ 14:14:52
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Sammet

Seishun Amigo är förra årets, och 2006 års, låt. Helt klart! OL har alla mina tack =3'

2006-03-19 @ 11:45:52
URL: http://sammet.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback