Nationalteaterns Rockorkester - nu med egen sida.

Att jag och webmaster Anders W kör Nationalteaterns officiella sida antar jag det finns några som känner till. Men nä, jag kallar mig faktiskt inte för Pappa Progg då.
I vilket fall som helst var det nyligen dags för en lite längre höst och vinterturné. I samband med detta undrade Rockorkestern om vi inte kunde göra en enkel hemsida bara för just Rockorkestern.
Sagt å gjort, då skolan inte direkt uppmuntrar till att vara kreativ så tog jag mig an uppgiften direkt. Jag hade en idé från början som bygde på att jag tidigare i sommar plåtat bandet på Peace & Love festivalen i Borlänge och när jag försökt göra en av dessa bilder monokom - har det fört tankarna till ett cd-omslag med the Band.
Kolla här så ser ni hur jag gick från idé till färdig sida. 

Jag ville även göra ett animerat intro men insåg att tiden och befintliga kunskaper inte skulle räcka till. Men så kom sonen hem på höstlov och jag bad honom fixa introt, vilket han såklart gjorde omgående.
Så från och med idag finns det en egen sida till Nationalteaterns Rockorkester - Kolla in den genom att KLICKA HÄR!


Kommentarer
Postat av: Josef [ViLjAN.COM]

Tjena Jocke!
Du måste hälsa till Chris att det var ett j_vligt snyggt och stilrent intro han gjort till Nationalteaterns Rockorkester.
Vad är det han pluggar egentligen?

Postat av: F Punk

Josef: Det ska jag göra. Han går media i Trollhättan, men lär sig Flash på fritiden. Sådan far sådan son.

2005-11-08 @ 21:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback