GLO

Det är lätt att Åsa-punkarna GLO glöms av när man pratar Göteborgspunk. Eller egentligen är det LPn ”Ljusåret kommer” där de försökte utveckla sina musikaliska kunskaper som glöms bort. Det är klart att om man ställer den mot de fräcka och rejält punkiga singlarna kan man som ”punkpolis” tycka att LPn är allt annat än GLOs bidrag till punkhistorien.
Visst, man kan också tycka att Ramones första LP är den enda som är värd att äga. Men faktum kvarstår GLO gjorde ett antal bra låtar som hamnade på plattan.
Tanken med helgens uppdatering är att dels plocka några spår från ”Ljusåret..” dels några livespår för att ge en bättre helhetsbild över GLO. Och dessutom kan jag inte annat än att påpeka hur ooootroligt bra det är att GLO kör med handklapp i slutet av "Nästa helg så.."
Jag har fått klartecken att lägga ut hur mkt av bandets musik som jag vill så finns det önskningar på mer från GLO, lovar jag att uppfylla dem. Jag tycker helt enkelt att bandet bör uppmärksammas och att deras musik ska vara tillgänglig för alla...!
Ok.. kanske skulle jag ha lagt ut ”Sailing” också.. men den kommer...
Jag vill inte gå, jag vill inte gå, jag vill inte gå i nät...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback