Jag och min skrubb

   
När mitt ex och jag flyttade in i lägenheten för mer än 18 år sedan paxade jag för klädskrubben som låg brevid sovrummet. Jag tänkte använda den till mitt kontor.
Sagt och gjort. Skrivbord, telefon, pärmar för viktika och mindre viktiga papper samt video- och kassettbandsamlingen hamnade inne i min skrubb. Och med tiden hamnade också datorn där, min första var en Mac Performa 5200.. med åren har 4 datorer avverkats.
   Jag har verkligen trivts inne i min skrubb. Men när sonen aviserade att han skulle flytta till modern, sommaren 2005 för att plugga, tänkte jag flytta in på hans rum vilket skulle innebära plats för scanner och skrivare.. och dessutom förenkla sladdhärvan som f n ser ut som ett ormbo.
   Vad har då hänt?
   Snart ett halvår efter hans flytt är skrubben fortfarande intakt. Jag verkar inte komma härifrån. Trots att det skulle underlätta det mesta. Dessutom ska man inte ha en dator (som kan påminna om arbete) i anslutning till sovutrymmet, då det kan försämra sömnen.
   Men jag kan liksom inte slita mig ur skrubben. Det mest troliga är att jag stannar här i min skrubb för all framtid.


Kommentarer
Postat av: Beth

Men s n ä l l a farbror! Jag VILL inte att du ska stanna inne i skrubben för all framtid! Det vore ju JÄTTETRÅÅÅKIGT! Ju.

2005-10-12 @ 16:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback