MP3månad - på Punktjafs.

Som jag tidigare nämnt så har jag fått 400 meg xtra till Punktjafs. Och vad vore lämpligare (förutom att vinna 122 miljoner och lägga ut alla svenska låtar att ladda hem gratis på nätet) jo, att under en månad (eller längre) pytsa ut en massa svensk punk då detta är en viktig del av kulturhistorien. Och ni vet likaväl som jag att skivbolagen inte har råd att vara kulturbärare, utan jagar liksom alla andra kvartalsrapporter, jag undantar mig kritik genom att säga att detta gäller såklart inte de små bolagen, utan de stora. Mega(lomaniska) EMI besärade sig inte ens att svara på min fråga om att få lägga ut och på så sätt indirekt göra reklam för den en gång kontrakterade Janne Andersson (Japop). Dock inte helt oväntat.  
Hello IEMAJJ... goodbye!
   För närvarande jagar jag en massa punkstötar för att få deras medgivande och i nuläget har följande sagt ok. GLO, Zäpo, Plast, Janne Andersson, Bruset och Arabens Anus.
Shit Kids, Berlin och Bizex-B har tidigare gett klartecken så det blir mer med dem också.
   På tal om Berlin, Janne Lundberg har äntligen rippat Chatterboxvideo från Musikverket och ska förhoppningsvis klippa ihop det hela till en musikvideo. Ljudet är liksom bilden inte det bästa så tanken är att dubba det hela, så som Stoodes gjorde med Psychotic. Men det roligaste blir äändå att få lite rörliga bilder med Chatterbox, tanken är att också kunna lägga ut dessa.
   Nåväl, ju mer personer jag får tag på desto mer musik blir det. Insekt (jobbar jag på) liksom Peking SS och några till. Men som sagt jag kommer att pytsa ut banden 1-2 i veckan och förhoppningen sporrar det er att lägga kommentarer i gästboken och att kika in på Punktjafs oftare. Tipsa gärna andra intresserade om MP3-arkivet. Och skulle ni känna band (medlemmar) som saknas, be dem i så fall höra av sig så får jag addera dem till sidan.
   På fredag börjar Punktjafs MP3månad.

Kommentarer
Postat av: LARZ GUSTAFSSON aka ZLUGGO POP

Don' t you forget about me...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback