Randy Igen!

Har lyssnat en del på Randy senaste vecka och tänkte skriva lite om deras senaste skiva. Fast efter att ha läst  Mattias Klings recension igår i Aftonbladet, så har jag inte mycket att tillägga utan kan bara instämma. Han liksom jag ser Clashinfluenserna och utnämner Red Banner Rockers till bästa låt.
   Jag själv började för många år sedan (på 1900-talet) med att lyssna på Heffa Klumps "Hur ska det gå" (Föregångarna till Randy, där ingen av dagens medlemmar fanns med) och tittade då och då till bandet genom åren och genom de olika faserna. Jag minns att Randy Goes Ska på Dolores som en riktig glädjehöjare när den kom. På den tiden hade inte den s.k collegeskan (ja ni vet den där snabb skan som nånstans Millencollin gav ett ansikte) slagit igenom.. 2003 års Welfare problems var en skiva som jag fastnade för och när jag äntligen fick se gruppen på det årets Rookie-festival, kändes de verkligen som Sveriges Clash. Bra låtar urstarka refränger och en rejäl dos svettig agitatorisk frenesi, gjorde Randy till den helgens bästa band. Jo, Moneybrother och Mustach spelade men jämfört med Randy... I rest my case.  Och nu så gör dom det igen och släpper en jävligt bra platta - Randy the band.
   Det finns egentligen bara ett fel med Randy och det är att de inte gör texter på svenska, men ett band som törs göra en cover på Lita Fords Kiss me deadly, kan jag faktiskt förlåta för detta. Å andra sidan jag skulle verkligen älska att få ställa Randy jämsides med Ebba, KSMB och andra i det svensksjungande gardet. Det skulle vara fan så tufft.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback