Knugen en symbol för Sverige?

Knugen

Knugen fyller 60 år och landet fylls med royalister, masspsykosen är total.
Vart har alla svenska versioner av ”God save the Queen (King)” tagit vägen?
Var är alla som vill avskaffa knugen?
Visserligen var det länge sedan det var politiskt korrekt att vilja avskaffa kungahuset, men har alla f.d antiroyalister slutit upp i leden en dag som denna bara för att knugen ger Sverige en så bra ”gratisreklam” eller för att han och kungahuset är en så fin representant för landet?

Bilden ovan är gjord för ett skolarbete om identitet. Hur man skapar sin (egen) identitet.
Min tanke var att göra en websajt – www.identitet.nu där den som var osäker kunde gå in och välja identitet. Mina bilder var tänkta som helsidesreklam i glassiga livsstilsmagasin. Naturligtvis spelar jag på fördomar, men jag ville givetvis ge knugen en känga. För hade han gått i en vanlig skola när han växte upp hade han knappast rönt en positiv särbehandling. Dyslektiker ansågs som dumma förr och den käre knugen hade med all säkerhet hamnat på Samhall eller någon annan instans om han inte fötts med guldsked i käften. Och att det är gratisreklam han gör för landet det är det väl ingen som tror, det är gamla, barn, arbetslösa och sjuka som får betala Knugens stekta sparvar som aldrig slutar flyga in i hans evigt glappande käft.
Ner med kungahuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback