Vespan fyller 60 år.

Vespan fyller 60-bast.
Indirekt kan man säga att jag mötte kärleken tack vare Vespan.
Nå, det var genom Vildawebben och Quadrophenia.
Någon hade slumpats förbi min sida och jag blev nyfiken på den rödhåriga Beth_68.
Det skulle säkert visa sig att hon var snygg och skittråkig.
Gissa om jag hade fel.
Hon hade en lista på bra låtar som jag i mångt och mycket kunde instämma i och hennes favoritefilmer var b.la Apocalypse Now och Qadrophenia. Modsfilmen som bygger på The Whos conceptplatta med samma namn.
Jag älskade filmen när den kom och har genom åren sett den med jämna mellanrum. Punkare till trots gillade jag modsretrovågen som sköjde fram 1979. 
Band som Secret Affair, The Chords, Lambrettas, Squire, Merton Parkas, Purple Hearts, Back to Zero m.fl gjorde skramlig pop. Ibland kanonbra som med Secret Affairs – Glory Boys och The Chords stenhårda powerpop. Ibland mindre bra som med fallet Merton Parkas och Purple Hearts som båda var lite-si-så-där.
Hur som helst tyckte jag då som nu att både den nya och gamla modsmusiken bra och att stilen var läcker.
Själv bytte jag aldrig stil men kostymer, Fred Perry, måltavelt-shirts och scootrar var attribut som jag kunde tänka mig.
70-talets modsvåg ebbade ut banden lade av, men rörelsen har ändå levt kvar och har fått ett uppsving igen.

Vad hände med kärleken då?
Jo, jag skickade ett meddelande till Beth_68 och utryckte min glädje över hennes filmsmak och musiksmak – såklart.
Hon svarade och på den vägen är det.
Nu bor vi tillsammans och hon drömmer om att vi en dag ska få råd att köpa en scooter.
En dröm som förhoppningsvis besannas.
Men tills dess hyllar vi Vespen när den idag blir 60 år. Detta gör jag med att spela Scooter boy scooter girl en låt av japanska Skall Mates.

Kommentarer
Postat av: Beth68

Hej älsklingen!
Hmm...hur ska jag nu tolka detta..?
"Det skulle säkert visa sig att hon var snygg och skittråkig. Gissa om jag hade fel."
Tyck du ja ä ful men kul?
Nåväl, hoppas du har det bra! Det verkar som att jag kommer hem först på fredag...saknar dig!
Pöss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback