Dagens jullåt 21:a dec

27020-143

Mina största favoriter någonsin är Ramones. Fyra killar, tre ackord och tvåminuters låtar i ett rasande tempo. Tempot kanske inte ses så rasande 2006 som 1976. Men ändå lockar musiken nya lyssnare. Den primära orsaken är naturligtvis enkelheten och melodierna. Ramones återvann det bästa med 60-talspopen och genom bristen på teknisk kunskap att hantera sina instrument, eller ens veta hur man ska börja en låt. Skapades någon unikt - Ramonessoundet!

1-2-3-4.
Jag följde bandet nästan slaviskt och det är plattor jag inte direkt kan tillså är fantastiska. Halfway to sanity är i mitt tycke den platta jag helt klart kan avvara. Men å andra sidan är det många som ogillar, en av mina favoriter, Pleasent Dreams där de verkligen låter som punkrockens Beach Boys.

Merry Christmas (I Don't Want to Fight Tonight) återfanns på 1989 år platta Brain Drain. En halvbra platta mest känd för låten Pet Sematary från filmen med samma namn. Det ska påpekas att till nästa platta Mondo Bizarro hade bandet åter igen spottat upp sig och på den bidrar dessutom Dee Dee med sin ultimata popkomposition - Poison Heart.

Men då 1989 kändes det rätt med en jullåt från Ramones och lika rätt känns det idag när tre av originalmedlemmarna har lämnat oss och åkt till den plats där jultomten bor.

Leta gärna upp liveinspeningen med Joey där han framför världens bästa jullåt Darlene Loves CHRISTMAS. Oooops där avslöjade jag vilken låt som toppar min lista ;o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

>mg src"http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00007FOJ3.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V40890857_.jpg">

2006-12-24 @ 20:34:53
Postat av: Anonym

>img src"http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00007FOJ3.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V40890857_.jpg">

2006-12-24 @ 20:35:21
Postat av: Ähhh

För mycké glögg! Joey Ramone har ju gjort denna låt på Christmas Spirits: In My House [EP] alltså Darlene Loves CHRISTMAS! God Jul!

2006-12-24 @ 20:42:06
Postat av: Mia

Gillar om det du skrivit! Mysigt att se lite prima grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback