Tålamod är värt respekt

Nima Daryamad skriver (i Aftonbladet) att att Christer Fågelsång är värd all respekt.
Klart som fan att Nima har rätt! Kan bara tillägga att Nima är en insiktsfull hårdrockare med ett punkigt förflutet.
 
Men visst fan är Christer värd all respekt. I 14 år har han väntat.
Envetet.
Hur många andra kan skryta med att de håller fast vid sin övertygelse i 14 år?
Nej, det ska vara snabbaste vägen till framgång. Till fallksärmsmiljonerna eller till Nirvana. Max tre månader helst allt på en vecka eller femton minuter i TV.
Ingen, nej, ingen orkar vänta utom Christer!
Kanske identifierar jag mig med fågelsångaren. I tio år har jag hållit på med mitt Punktjafseri. Och inte är jag rik eller papparazzikänd. Men jag gör Punktjafs utifrån passion, kulturell övertygelse och den eviga kärleken till musiken.
Till skillnad mot Christer har jag redan lyft. Slobobans Undergång spelade ”Ta dej i röven” bara för; ”att Punktjafs tycker den är bra!” Detta garanterade en halv minuts ”svävande rymdprommenad” medan de spelade låten på galan Svensk Punk 25 år.

Nej, människor som håller fast vid sin dröm eller övertygelse är värd all respekt. Vindflöjlarna som likt  nervösa kamelonter anpassar sig efter rådande trender borde få ståplats under rymfärjan för att lära sig att man måste ”brinna” för sin övertygelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback