Musiken som skrämmer

I gårdagens Aftonbladet publicerades en artikel om att affärsmän i australien ska spela Barry Manilow för att skrämma bort bilburen ungdom.
Idén om att ocool musik jagar bort ungdomar är tydligen något som testats innan. I en australiensk affär fick man bort snattare genom att ständigt spela Bing Crosbys hits i högtalarsystemet.
Jag vet att metoden är effektiv och fungerar, för varje gång jag kommer in i en butik som spelar Radio Rix, NRJ eller dylikt känner jag mig stressad och vill komma därifrån så snabbt som möjligt.
Go-Barry-go!

Kommentarer
Postat av: Johannes

efter Jane Magnussons sommarprogram för ett antal år sen är jag Barry-diggare. Hon spelade enbart Barry Manilow, det var stort

2006-06-08 @ 07:53:31
Postat av: Evil Magnus

Mardrömsscenario:. Moderaternas valstuga. Inne i stugan lirar de bara en massa skön 77-punk. Klarar jag att stå kvar utanför och lyssna med uselt ljud eller blir jag tvungen att kliva in? Faan vilket jobbigt läge. Vaknar svettig ur mardrömmen.

2006-06-08 @ 14:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback