The Automatics

27020-39
Minns ni det superba punk-power-popbandet – The Automatics, som släppte singeln – When the tanks roll over Poland again?

Bandet återförenades 2000 och har släppt ett par plattor samt spelat i Japan. Ja, naturligtvis då japaner älskar sina ”idoler”.

Nyligen spelade de in en E.P där Steve Jones gästar på gitarr och tack vare tipset på "Kick down the Doors" hittade jag till The Automatics på My-space (såklart!) där man kan lyssna på låtarna från EP:n
British Beat är en hyllning till de där underbara popsinglarna som Storbritannien alltid varit så bra på. Från 60-talet via glamrocken till punken... en suverän liten poplåt på min ära.
Men favoriten, som jag tjejlyssnat på (det vill säga flera gånger på raken.. nja två iaf), är ändå – England expects. En helt underbar låt. Det är POP! Med grava Jam-influenser. Inte helt olik The Aces för den delen heller. Hade låten kommit i mods-retrovågen 1979 hade den fått samma status som Secret Affairs – Time for action.
Ja, den är så bra!
Saknar ni Jam eller har spelat sönder era gamla modssamlingar ta då och bege er till
The Automatics och lyssna på sommarens bästa låt. Åtmistone denna vecka. 

Glöm inte heller att besöka bandets hemsida: www.theautomatics.com/

Kommentarer
Postat av: Frk B

Näe hörrö farbror! Nu är det dags att du slutar kalla "lyssna flera gånger på raken" för "tjejlyssna"! Du har ju själv gett flera exempel på att du har "tjejlyssnat" - å jag VET att du är pöjk!
Puss på dig i vilket fall! Vi ses!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback