www.Identitet.nu

När Knugen fyllde år och hela la-la-la-landet (som Thomas Ledin skulle sagt) reste sig upp som en nation och gav honom jubel och stolta tillrop, publicerade jag en bild som jag hade liggande från ett opublicerat skolarbete.

Detta skolarbete skulle genomföras i smågrupper och handlade om ungdomar, tillhörighet, påverkan (av media) och identiet. På vägen hem hade jag en idé klar. Tanken var en websajt
www.identiet.nu där man som osäker och identitetssökande person kunde registrera sig för att sedan välja mellan olika identiteter.
Lite för att säga: Identitet är inget färdigt koncept som man kan köpa, trots att så många gör just det. Men också för att knyta an till att det, tack vare webben, är möjligt att "leka" med identitet. På webben i olika chatrum eller communities kan du låtsas att du är någon annan än Svenne Banan från Tröstlösa.

Nu föll inte de andra i min grupp för detta förslag utan vi gjorde något helt annat istället.
Då jag själv tycker att bilderna, vilka är tänkta som helsidesannonser i tidningar, blev bra och humoristiska med en vass kommentar över hur mediasamhället framställer "oss" idag. Hur viktigt det är att VI är någon för annars är vi ingen. Skitsamma vem du är.
Så tänkte jag helt sonika lägga ut alla bilder här på bloggen.
Det vore också skitskoj om ni gav några kommenterar.

   

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback