Äggröran 7

27020-21
Lagom till sommarens ankomst dök den solgula och kolesterolfyllda Äggröran 7 upp.
Vid det här laget vet alla vad som bjuds på denna punksamlingsserie, lite nya band, några veteraner samt hyllningar till alkoholen.
Det kan bero på det underbara vädret men Äggröra 7 gjorde mig sanslöst glad. 26 spår av varierande punkig grad. Förlåt, det var inte meningen att rimma.

Inledande Svintask drar ner ”England belongs to me” till ”Laholm tillhör mig”. Återförenade Arabens Anus och P-Nissarna håller gubbställningen tillsammans med Göteborgs mest långlivade punkrockorkester Troublemakers. ”Enkel till Berlin” är klassisk Troublemakers och jag saknar bara dragspelet som skulle ha passat fin-fint in i melodin och INGEN kan traktera sång på Jötteborjska som Blomgren.
Mart är Total Egon och trallar fint ihop med Varnagel och i viss mån Christoffer Stefanz.

I en blogg för någon månad sedan undrade jag om det var grungen som dödade saxofonen. Finska Rycket visar att saxofonen lever i allra högsta grad – tack och lov. Jan Altsjö uppmanar – Skit i musiken (satsa på spriten) på ett insiktsfullt och humoristiskt sätt. Snutjävel gör en anti-lumpenlåt. Tvingas man fortfarande till värnplikt 2006?
Greta Kasslers ”Feta grodor” gör mig på gott humör. Pungsparkar mot VD:arnas profithunger.
Nä, inte var det en kåvver på Travolta Kids ”Bli polis” som Sista Skriket valt att framföra. Men sanna mina ord, i refrängen ”kom med oss, bli polis” låter det ta mig tusan som Travoltorna från Åkersberga.

Inför knugens födelsedag efterlyste jag en svensk ”God save the queen (king)”. Nu visste jag inte att den  redan var skriven av
Snorting Maradonas – Kungliga jiggen. Som är ett fyrfaldigt fy fan för knugen! Men den låt som jag faller för likt en klubbad säl är Nödslakts Systemet är fel. En rå-punkdänga där sångerskan Anna skriker så fantastiskt att man blir helt förälskad.
Avslutande Grillfest med Idiot är en perfekt avslutning med tempo, humor och en insikt att grillsäsongen nu är här.... så även Äggröra 7.
Och minns att punk ALLTID låter bäst med öl. 
 

Kommentarer
Postat av: Ian Ängel

Samtycker! Och minns att öl ALLTID smakar bäst med punk!
Leve Ägget!

2006-05-13 @ 10:44:22
Postat av: knark e gott

´Synd att du missa von bööm spåret,men bor man i dom djupa skogarna lystrar man väll helst till banjo-toner!!

Postat av: peter ganusson

hahahahahahahahaha va ful du ä

2006-09-13 @ 11:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback