En weekend i Ebba Von Sydow-land


Här på Östermalm bor Thomas Lothström. Det var där Frk B och jag fick bo.
Thomas är en aktiv mångsysslare inom film- och teaterbranchen med god smak.
Och om ni följer länken till Thomas blogg kan ni både läsa och se mycket mer. LÄNK!

Thomas bor bara ett stenkast från Humlegården eller  - Humlan som de infödda säger.

Det var därför vi valde en liten lunch i det gröna när vi skulle träffa Deep Torkel och Micke Ghomri.

Deep visar hur Iggy ser ut när han stryper en kvist.

Frk B ska nämligen förvandla fotot av Deep till en Illustratorbild som ska pryda ett kommande skivomslag.

"Såna häringa videoaffärer har vi inte i Bollnäs" sa Frk B.

"Näjj häjja" sa farbror Punk när han drabbades av "centrumhets".

Vid Mariatorget kan man sitta ned en stund.

Men i Stockholm kan man inte kissa var som helst - så som i Hagfors.

"Se riktigt glad ut nu, det var ju här Stoodes gjorde sin debutspelning"

Å andra sidan kan Stockholm vara riktigt otäckt. Spökslottet var läskigt.

På perrongen i Gamla Stan där SL bjöd på gratis åka.

Kommentarer
Postat av: Elon

Verkar ju ha varit riktigt schysst hos Ebba von S. Men Spökslottet skulle jag nog ha skippat...

2006-05-10 @ 13:06:08
Postat av: Robert

Eros Video,
tänk om jag bara råkat knalla ut från porten just då när ni fotgraferade. Då hade jag ju träffat Farbror Punk. Det hade varit kul.
Nu bor jag inte inne på Eros utan i uppgången bredvid.

Det gnager och gnager, jag ska kopiera mina gamla RIP jag har, snart, när som helst. någon gång.
Är sjukt sugen på att höra Pain igen.

2006-05-10 @ 14:38:41
Postat av: Frk B

Hej Farbror! Du glömde tipsa om Thomas blogg! Där finns fler bilder och berättelser om den STORA hufvudstadshelgen!
Kolla här!
http://web.mac.com/lothstrom/iWeb/

Postat av: Farbror Punk

Tänk Robert att du bor så nära denna kulturbutik. Antar det är lätt att slinka in efter jobbet för att se om de fått in några nya rullar.
Är det månne därför du "glömmer" att kopiera.
Ja, Pain är inte så dumma att lyssna till ibland.
Och visst var Spökslottet otäckt, på samma sätt som när vi stod i kö på Sandys tillsammans med en massa Östermalmsbratz. *hu..så hemskt*

2006-05-10 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback