Jag en trafikbrottsling

27020-26
Igår blev jag varse om att polisens effektivitet inte alls är så dålig som det påstsås.
Jag blev nämligen stoppad och bötfälld när jag åkte från Universitetet till Hagfors.
Vän av ordning undrar naturligtvis vilket trafikbrott jag gjorde mig skyldig till.
Jag kanske körde för fort. Rent av vårdslöst och utsatte mina medtrafikanter för livsfara.
Ja, uppenbarligen, då jag glömt sätta på det nya skattemärket, på en övrigt besiktigad och skattad bil. Och därmed bötfälldes jag med beloppet 300 Kr.
Nu är jag naturligtvis otroligt glad att det drabbade mig och inte någon fattig som exempelvis en fortkörande knug.


Kommentarer
Postat av: Peter

Polisen är väl alltid effektiva och på alerten, o har väl så varit en längre tid...Eller kanske inte förresten... Hur var det nu?...Titta där i nästa kvarter..kan du gissa vad det är jag ser...osv....

2006-05-16 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback