Glöggpremiär!

Så var den äntligen här.
Vilken, undrar ni.
En bortglömd studiosession med Sid Vicious där han tolkar Elvis, Bowie och Ramones.
Nix, pix.
Det är Blossa -06 jag snackar om.
Så lever den upp till sin föregångare Blossa -05 (Hjortron)?
Nej, den är förra årets motsats. Men på ett positivt sätt.
Där -05:an hade sötma har årets version syrlighet.

Den doftar fruktigt med djup syrlig ton när man håller upp den kalla drycken. Lingontonen finns där, men enbär? Efter att ha avsmakat den kalla glöggen så kan jag konstatera att visst. Det finns enbär, om ytters lite i smaken. Jag måste erkänna att jag är lite besviken. Jag hade hoppats på en lätt smak av - JULGRAN!

Därför blir det ännu märkligare när jag värmt glöggen och den lilla ton av enbär som jag kände är *poff* borta. Istället är det den syliga och som vanligt perfekt kryddade Blossasmaken som framträder.

Jag tror inte Blossa -06 slår knock på svenska folket på samma sätt som förra årets succé. Men jag är säker på att den som vill ha ett syrligare och friskare alternativ till den mer sockersöta och traditionella glöggen slår till och köper denna.

Initsialt har -06 bara testats tillsammans med punkrock. Utförligare tester kommer.
Lucia stoltserar med Chockladsmak vilket låter mycket spännade. Jag återkommer också till denna med ett utförkigt test.

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag skulle efter jobbet inköpa denna dryck. Möttes av en liten skylt som meddelade att 06:an var slutsåld. Köpte Blossa mä´rom och några Pilsner Urquell samt Guiness Draught. Lite besviken men kvällen blir nog bra till slut! På Onsdag ska det årgångas,ja jävlar!

2006-11-06 @ 20:38:29
Postat av: Anonym

Jag skulle efter jobbet inköpa denna dryck. Möttes av en liten skylt som meddelade att 06:an var slutsåld. Köpte Blossa mä´rom och några Pilsner Urquell samt Guiness Draught. Lite besviken men kvällen blir nog bra till slut! På Onsdag ska det årgångas,ja jävlar!

2006-11-06 @ 20:41:03
Postat av: Beth

Hej Farbror!
I går kväll avsmakade jag 06 och Lucia Chokladsmak! Tyckte riktigt bra om "Chokladsmak", så jag hoppas den blir kvar nästa år också! Det var mest i eftersmaken själva chokladen kom fram. Lite mörk chokladkola, ungefär... God! 06 var också god, även om jag föredrar 05:an!
Ses om en vecka eller så!
Kram!

Postat av: Johannes

Den finns ente här i Byn, får åka åt bollnäs till då ra

2006-11-08 @ 07:57:07
Postat av: Farbror Punk

Johannes: De hade inte Chockladglöggen här heller. Men du menar att det alltså finns System i Edsbyn. ?!?!

2006-11-08 @ 11:32:24
Postat av: johannes

Nog har vi ett bolag. där har man uppsökande verksamhet måndag morgon kl 10

2006-11-08 @ 12:26:43
Postat av: morry, sthlm

chokladglögg! Låter ju underbart! Tänk att jag helt missat en alkoholgenre som glögg.
Måste bedriva uppsökande verksamhet snarast!

2006-11-08 @ 12:32:59
Postat av: F Punk

Morry: Vad kan man säga. Det är aldrig försent att upptäcka GLÖGG! Och som Bröderna Dahl sägar.. hrm, nåja: Glögg är sunt året runt!

2006-11-08 @ 15:20:47
Postat av: morry, sthlm

Jag har ett svagt minne av ett glöggparty från början av 90-talet, men det slutade med att alla klibbade fast på golvet i den utspillda glöggen.
Nu har jag dock inhandlat mig en chokladglögg och tänker avnjuta den i stilla mak under aftonen.

2006-11-08 @ 15:25:12
Postat av: Peter

Har nu inhandlat 06:an. Måste dock tillstå att flaskan icke är särskilt förtroendeingivande. Får se om innehållet håller högre klass.

2006-11-08 @ 16:00:50
Postat av: F Punk

Morry: Det låter underbart. Måste nog kolla efter denna dryck i Karlstad i morgon. Jag känner mig som en glöggamatör snart...

2006-11-08 @ 16:01:23
Postat av: F Punk

Peter: Tja det är väl för att ge skenet av en "vit" jul kanske. Otäckt när man börjar med designerglögg!!

2006-11-08 @ 16:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback