Handelsminister Maria Borelius - hycklare av rang

Trots att hon och maken tjänade miljoner vägrade hon göra rätt för sig genom att betala vitt.
Om nu denna uppenbart förmögna familj vägrar vara solidarik med oss andra som gör rätt för oss, då kan man fundera på vilka signaler Maria Borelius tror att hon sänder ut till landets alla låginkomsttagare?

Själv har jag vid ett tillfälle nekats tillfälligt socialbidrag (som jag då sökte vid en tillfällig ekonomisk knipa som ensamstående) på grund av för att sonen hade någon tusenlapp (jag tror det var lite drygt tretusen) på ett sparkonto som hans farmor och farfar satte in pengar på.
Jag har också tvingats betala tillbaka del av studielån för att jag arbetat extra och tjänat lite för mycket för fribeloppet. Men det skulle aldrig falla mig in att arbeta svart för att smita undan skatt.

Å andra sidan säger nu vår nya handelsminister åt mig: Skit i att vara solidarisk. Det är bara ärliga dumskallar som vill betala skatt.
Leve roffarsamhället.
Låt marknaden sköta allt så slipper vi betala en spänn i skatt.

Ja, hur skulle det se ut om alla gjorde som Maria Borelius och hennes man?
Men visst det känns fint att hon nu äntligen visat att det är legitimt att strunta i regler och lagar.
Och att hon nu ger den hycklande girigheten ett ansikte.

Kommentarer
Postat av: Qaroline

Svara på dagens fråga i min blogg ; D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback