Ny Våg

27020-517
Tack vare Inge Ansvar, som triggade Herr Ny Våg-himself - Jonas Almqvist, finns nu äntligen Ny Våg på Myspace.
Tanken med sidan är att den ska väcka minnen hos oss alla hundratusentals Ny Våg-lyssnare. Vi ska bidra med våra speciella minnen om och kring programet. Favoritlåtar, band eller annat som rör det musikaliska. Dessutom har Jonas försökt nå alla programledarna med förhoppningen att de ska blogga om sina upplevelser med programmat.

Personligen är jag otroligt glad att Jonas tagit rodret på Ny Våg-skeppet. Det bådar gott om att denna kulturhistoriska radioserie ska få den rättmätiga plats i "etern" den förtjänar. För säga vad man vill; Ny Våg var en böld i örat på många smaktyckare mycket beroende på att programmat var ett forum för all sorts musik. Från aggressiv rå-punk till experimentell ljudterrorissm via sketcher och poesi.

Mitt önskemål är att ni som läser min blogg, hjälper till att föra ut Ny Våg i cyberrymden. Hoppa in på MySpace -
HÄR! och läs Jonas blogginlägg. Vill ni höra några klipp från programmet besöker ni Inge Anvsvar - HÄR!

Kommentarer
Postat av: Inge Ansvar

Och tack vare Fredrik "Gamen" Åstrand är Ny Våg rippat från mina och andras gamla kassettband till dagens herzvänliga digitala format! Stor APPLÅD till Gamen!

Postat av: auge

skulle bara säga god jul och så...

finns du i karlstad imorrn, så är du välkommen till mig på kalas: joe strummer 5th memorial. en helkväll med joe och the clash!!

2007-12-21 @ 09:48:55
URL: http://www.hollywoodindians.se
Postat av: Andy

Äntligen kan man ju säga.
Varför inte en Complete Ny Våg box. Skulle vara den perfekta Ljulklappen, iallafall för mej.

2007-12-24 @ 01:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback