Rapport från Bollnäs


27020-344
Min gata!

Nu har jag varit i min nya hemstad i tre dagar. Och varje dag är ett äventyr!
I fredags inhandlade jag trådlöst nätverk hos den lokale datanasaren. Sedan var jag på systemet, när jag kom ut attackerades jag av en lokal A-lagare "Öh, raggaren kan du köpa ut åt mig". Jag raggare! Så oförskämt! Jag som hade min tuppkam stilfullt stajlad. Klart som fan att jag nekade honom.

Igår (lördag) var sambon och jag ute och spakulerade i stadskärnan. På Brotorget mötte vi självaste Per Persson. Hjälmmannen såg vi tyvärr inte till och Snoddaståget hade redan lämnat perrongen. Men vi tröstade oss med en mjukglass på Max. En dylik pannbiffinrättning finns inte i Hagfors. På Max säljer de olika sorters pannbiffar med pommes frites och läsk. Men ingen korv? På Nice Inn i Hagfors kan man få både korv och pannbiff, ja till och med köttbullar. Nä, i Bollnäs får man gå till korvgubben på Brotorget i stället. Å andra sidan kunde vi beskåda tvättäkta Järvsö-raggare, med skinnvästar, cowboyboots och Mustang raggarbil på Max.
27020-345

Idag (söndag) ska vi gå till Mobackes. Där ska vi fika och titta på (och prata med såklart) marsvin. Det ska bli jättehärligt. Jag återkommer med en utförlig marsvinsrapport.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Mobackes är det bäösta som finns i Bollnäs, fan de bvästa i hela niorrland

2007-07-30 @ 10:45:31
Postat av: Pibben

Raggare is a bunch.....
Fridens.

2007-07-30 @ 21:45:06
Postat av: F Punk

Pibben: Det var tydligen Crusing här på lördag. Det var därför vi fick se raggare tidigare på dagen.

2007-07-30 @ 22:31:13
Postat av: Anonym

korvgubben ser ut som Bush.

2007-08-21 @ 12:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback