So good to be back home again

Liksom titeln på den gamla Tourist-hiten, kan jag bara hålla med. Varmtvatten och badkar. Säng, kylskåp och vattenklosett, tv. Tänkt att bara två dagars festival kan få en att uppskatta den trevliga normalstandarden som finns i ett hem.

Jag tänkte ge en lite mer detaljerad rapport med lite bilder längre fram i veckan. Just nu kan jag bara nöjt konstatera att statistiken på bloggen är fortsatt relatvit hög även om jag inget skriver. Vilket måste betyda att det finns ni som undrar om jag gjort ett nytt inlägg. Jag tackar allra ödmjukast för detta, ska vi säga förtroende.
Och när jag är inne på att tacka vill jag bara tacka mitt underbara campingsällskap från Peace & Love. Jag är så glad att jag känner dessa underbara människor och att de uppenbarligen uppskattar mitt sällskap. Tänk så härligt att se fyra glada ansikten när man äntligen hittar deras husvang. Att bli bjuden till bords på sill och potatis och under två dagar dryfta ditt och datt. Från det allra nördigaste kring musik till de stora livsfrågorna. Klasse, Annika, Jörn och Millan, jag tycker om er otroligt mycket. Ni är underbara vänner. Tack.

Och Klasse jag återkommer med en ingående recension av Alice Cooper.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Många recensioner från P&L Tack!
Alice bjöd ju på hängning, hur längesedan var inte det!=)

Postat av: Andy

Läste lite från hemsidan, måste nog ändå vara bästa Svenska festivalen idag.
Ser fram emot feedback på Hanoi akustiska!, Stooges, Dozer, Johan J(något KSMB, Strindbergs?), Shout out louds, Concretes, Ark(Alltid bra live) och annat bra, nästa år får man nog tänka sej att dra sej uppåt landet...

2007-07-02 @ 19:27:52
Postat av: Jon Rutger Kvissla

Det vi alla undar är ju - VAR iggy och farbröderna lika patetiska som det låter?

2007-07-02 @ 20:27:46
Postat av: Robert

Ja, ett ärligt omdöme om Stooges vore välkommet.
Annars,
keep up the good work.
Robert (officiell hovleverantör av tidiga RIP)

2007-07-02 @ 21:55:36
URL: http://sodermalm.wordpress.com/
Postat av: The Vince!!!!

I lördags gjorde man Borlänge då. Ful stad med trevliga människor verkar det som. Tatziki heter en grekisk restaurang som har kanonkäk.
Waterboys ¨såg jag några låtar med. Skapligt.
Sedan blev det Bob Log 3 som kan uppskattas om man är drängfull, men tyvärr var jag inte det.
Sedan kollade jag
lite på Nationalteatern, inte lät det progg. Lät för proffsigt.
Och sedan kvällens höjdpunkt Stooges.
Stooges var det bästa jag har sett någonsin ! Rock`n`Rollens totala okonstlade urkraft i obegränsad mängd! Bara så djävla bra. Till och med låten Fun House funkade, som är en blandning mellan rock och friform jazz.
Hanoi Rocks kändes som Sven-Ingvars efteråt, som en liten bris efter stormen.
och The Ark kollade jag två låtar på, och det var inget att yvas över direkt.
Och sedan så körde vi
bil hem till kompisen i Sundsvall, där jag stöp i säng klockan halv sex på söndagsmorgonen. Tog en buss hem till Umeå på söndagseftermiddagen.

2007-07-02 @ 22:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback