Temo: Regeringen står på de rikas sida

Väljarna tycker att regeringen allt mer står på de välbärgades sida, medan socialdemokraterna uppfattas allt mer som att de försvarar de svaga och lyssnar på vanligt folk. Det visar en Temoundersökning som presenterades på torsdagen.

Oj, oj, oj. Har de som röstat på "det nya arbetarpartiet" upptäckt att alliansen har en ideologi som de nu visar att de står för? 
Fast det kanske är så att folk slutat se till produkten som presenterats och bara lyssnar till reklambudskapet. "Ja, men bajs är ju gott. Det står ju på förpackningen, nu ännu godare".
Visst allt är relativt.

Samma sak med moderaterna, naturligtvis vill de är för att fler ska arbeta. Men det tyckte de amerikanska bomullsodlarna och skaffade några slavar till för att maximera vinsten.

Det är så dags att ångra sig nu när man har röstat på att ta SATAN i båten, då får man fan suga av honom och ro så att svetten lackar, medans piskan kittlar ens feta nacke.
So long och tack för båtturen!

Kommentarer
Postat av: Robban

Ja så är det. Men många verkar ändå inte fattat galoppen. Vi ska ju då skattesänkningar sedan - öhhhh ok säger jag då. Att man blir rånad i ena ändan och sedan får lite smulor i den andra - det går inte ihop för många. Men som du säger. Det finns nog en och annan som ångrar sig och skäms- nä nä jag röstade inte på dom.Vet inte om jag vill tacka för båtturen - tycker den verkar hemsk - å inte valde jag den själv. Skäms på er som röstade borgeligt

2007-07-13 @ 10:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback