8F - Tack för den tid som varit

Idag hade jag min sista lektion med klass 8F. Skittrist att det redan är slut. Att jag inte ska få fortsätta att undervisa dessa förtjusande elever. Var och en med sin personlighet. Det har varit fem suveräna veckor, men nu är det som sagt slut. Ja, det är visserligen två veckor kvar av min VFU, men nästa vecka är 8F på prao och veckan därefter är det "dansvecka". Alltså: Inga fler lektioner i engelska.

Eftersom det nu var sista tillfället passade jag på att stämma av den tid som varit med en liten enkel utvärdering.
Var det något som varit roligt?
Något som varit trist?
Hade de lärt sig något?
Och fanns det något som jag själv kunde göra för att bli en bättre lärare?

Överlag var min lilla höröving med misstolkade texter det som nästan alla tyckte bäst om. Jo, jag tyckte också det var skitkul. Läxa var minst populärt. Inte helt oväntat kanske. Ingen vill väl plugga när man är ledig. Allra minst jag. Men, sånt är livet. Ibland måste man hugga i på fritiden för att nå ett mål.
Hade eleverna lärt sig något då?
Ja, det verkade så. "... jag tror man har lärt sig för att det varit på ett roligt sätt". "Ja, jag har lärt mig många nya ord". Tack, det var liksom min avsikt att det skulle vara hyfsat skoj och att ni skulle lära er nya ord. Det funkade alltså. Gôtt.

Avslutningsvis min egen insats då - som lärare? 
Jag bör vara tydligare och mer informativ. OK, det ska jag tänka på.
Annars var de flesta nöjda med min "lärarstil" eftersom de kunde skämta och ha roligt.
Underbart, jag är inte helt fel ute med andra ord. Det är klart att ju mer jag får jobba detso mer bekväm och avslappnade blir jag i min roll som lärare.

Så till er i 8 F. Tack som fan att jag fick ha er i engelska och att ni lärde er något och till och med hade roligt. Nu kommer jag att leva på era kommentarer tills min egen utbildning är klar.
Nä, jag vill inte plugga mer, jag vill hellre stanna kvar och jobba.

Jättesnällt att jag fick plåta er och lägga ut bilderna på bloggen. Suveränt. Kul också ni som  gav mig adress till era bloggar och bilddagböcker. Jonatan - Yohanna - Perra - Malin - Caroline - Emma och David. Sen ett stort tack till hela klassen. Och Malin - Nu har jag skrivit om dej ;o)

Kommentarer
Postat av: Jonatan

har vart skit nice att ha dig som lärare, fler sånna som dig skulle vi behöva :D

2007-03-23 @ 19:09:02
Postat av: David

Håller med jonatan :D

2007-03-24 @ 13:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback