Hang the Zen DJ

Den symptiske ex-pekingpunkaren, numer Malmöbon - Mikael Sörling hyllade 26 december sin Creativspelare och den inbyggda - DJ Zen.
Själv vill jag mörda diskjockeyjäveln!

Jag har drygt 1400 låtar i min spelare, vilket borde innebära flera dagars lyssning utan att höra samma låt mer än en gång. Tror ni det är så?
Pytt!
Av samtliga låtar har max 200 olika spelats resten är ständiga repriser.

Den inbyggda spelaren tycks vara programmerad av totala NRJ-nördar. Såna som vill lyssna på samma låt om och om igen. För om en låt spelas verkar DJ Zen resonera: Ah.. han gillar den här låten, det ska jag komma ihåg. Så nästa gång man sätter igång spelaren på slumpval, spelas låten igen. Vilket i sin tur triggar DJ Zen att resonera: Ohhh nu har han lyssnat två gånger på den här låten, han måste verkligen gilla den här låten. Det ska jag komma ihåg.
Och lika säkert som att Carola föraktar homosexuella, spelas låten för tredje gången vid tredje slumplyssningen. Och sen är sen helvetet igång.

Jamen vad fan är det för programerarmongo som gör en slumpfunktion - UTAN slump?
Hade jag programerarfjantarna här skulle jag fan låsa in dem i ett ljudisolerat rum. Kasta bort nyckeln och låta dem lyssna på Lars Leijonborgintervjuer på repeat tills döden kommer som en befriare.

Jag älskar bärbart ljud och trodde i min enfald att slumpfuntion betydde just slumpfuntion. För bygger man en spelare med plats för 10 000 låtar är det väl fullständig idioti om man inte kan slumplyssna på dessa utan kastas mellan några hundra.

Om någon har ett bra tips på vad jag kan göra. Hör av er. Hjälp mig att till fullo kunna njuta av ALL underbar musik jag lagt in på spelaren.

Kommentarer
Postat av: Pibben

YES!!! Å faktum är att t.o.m när jag kör rockklassiker eller vinyl107 på webradion så kör dom samma jävla Hepstars eller Animals, Fan. Hallå Kinks för satan! Den bästa gruppen som fanns. 60-talet borde erbjuda hur mycket som helst. Jaja, få saker berör mej som musik, men det ser jag som ett gott tecken.... Just nu Robert Johnson&Punchdrunks-Galvetston giant i mina lurar. Fridens.

Postat av: Peyr

Dagens I-landsproblem!!

2007-03-18 @ 02:13:58
Postat av: Farbror Punk

Peyr: Visst är det så. Men eftersom jag sällan lider av i-landsproblem är detta desto värre ;o)

2007-03-18 @ 14:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback