Köp mig!

Läser på Aftonbladet att bloggaren är köpt.
Tänk om det ändå vore så också för mig.
Vafalls, säger vän av ordning - Farbror Punk köpt av kapitalet?!?!

Jamen, ni som följt mina irrfärder över tid i cyberrymden vet att jag sedan 1900-talet gjort ohämmad reklam för den underbara drycken glögg.  Redan 1999 års julkort innehöll en flaska glögg av okänt märke.
27020-237
Temat har återkommit genom åren och 2003 gjorde jag nedanstående julkort som jag skickade till chefen på Tuborg - Brända Barn Brodde.
27020-238
Fick jag några lådor bärs av en gammal punkrockkollega för mitt fina julkort?
Nä, såklart inte!
Lika lite har Vin & Sprit, Dufenkrook eller någon annan glöggtillverkare hört av sig trots min ohämmade reklam.
27020-239

Alltså jag ser inget fel i att "byta" varor och tjänster. Byteshandel är en ur-gammal tradition som jag tycker vi kan hålla på med. Jag gillar glögg och vill en tillverkare att bjussa på glöggen för att jag hyllar dennes produkt är det naturligtvis trevligt. Speciellt med tanke på att jag är en fattig student och skulle likväl hylla tillverkarens produkt just för att jag ÄLSKAR glögg.

Så kom igen nu alla glöggtillverkare. Vill ni ha en verklig kännare av glögg, ja kanske landets störste älskare av denna ädla dryck, att skriva om era produkter. Hör av er mitt honorar är modest några lådor glögg är fullt tillräckligt för att jag ska hylla era produkter.
Om ni inte tror mig så titta bara vem som var FÖRST med att flagga för glöggpremiären 2006.

Kommentarer
Postat av: auge

Ligger några dagar efter med blöggläsandet...

För min del tycker jag att det funkar med Glögg On The Rocks på midsommar =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback