Bröllopsdag

27020-293

Kanske var det ödet. Kanske var det den "udda" men gemensamma musiksmaken.
Kanske var det kärleken till skrivandet eller så var det bara dags för två människor att hitta sin andra hälft. Personligen är jag övertygad om att de båda har hittat "den rätte".

Min relation med brudgummen sträcker sig tillbaka till början av 90-talet.
Jag har följt hans resa i livet från Skivkällarn´ i Hagfors via folkhögskolorna i Molkom respektive Kungälv till hans "goa" år i Göteborg innan han landade och förankrade sitt liv i Jönköping.

Jag har känt mig privilegierad som fått ha Mats som god vän. Eftersom han är godhjärtad, omtänksam och rolig jävel. Ja, han har dessutom en exellent musiksmak och är en överdängare på trumor. Och många är de festivalminnen vi har gemensamt.
Ja, det har sannerligen hänt en del under de 16 år vi känt varandra. Så att äntligen uppleva den dagen då han äktade sin älskade Gabriella var rörande trevligt. Jo, jag var fuktig i ögat när vigselförättaren förklarade dem för man och hustru.
Jag önskar dem all lycka på sin fortsatta livsresa och hoppas få behålla vänskapen i många många år till.
Grattis Mats och Gabriella!

Kommentarer
Postat av: morry

vilka fina ena!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback