It´s the final countdown

Om en vecka är jag en fri man!
Nåväl jag lämnar åtminstone universitetets torra och akademiskt korrekta värld. Dags att återse verkligheten!
På avslutningen ämnar jag att supa mig stenfull, svina på stan samt att bli finkad av snuten...
Nä, jag är lite för gammal för det där. Nåväl, jag blir fortfarande jävligt nervös när jag ser snuten.
Hur som helt. Några bärs och kanske en flarra glögg blir det och lite fin musik.
Men... Jag har funderat om det finns andra skolavslutningslåtar än Alice Coopers Schools Out?
Factoys efter plugget går nog bort, det är inte nian jag slutar direkt.
Men annars?
Skollåtar finns det tjogvis av. School days - Chuck Berry, School daze - WASP, School days - Runaways, Rock n roll high school - Ramones, Smokin in the boys room - Brownsville station och så vidare...
Men låtar som handlar om att sluta skolan???

Så kära bloggvänner tipsa mig. Annars så blir det bara (nåväl det är ändå inte så bara) Alice Cooper på repeat nästa tisdag.

Kommentarer
Postat av: Tant

Du får återgå till barndomens avslutningslåtar :-D
Min sjuåringen har dragit låtarna dom ska sjunga på avslutningen bla Idas sommarvisa och Den blomstertid nu kommer.
Lite trist, men är ju lite tradition :-)

Postat av: Thr Vince!!!!

På länken nedan finns låten Schooldays med Starjets, som handlar om minnen från skoltiden, hoppas Farbror Punk känner igen sig i den, nu är han har gått över till fiendelägret *-)

2007-05-30 @ 17:54:28
URL: http://3chords.free.fr/starjets2.mp3
Postat av: The Vince!!!!

Factory hade ju en hit med en hemsk och preteniös låt som hette just "Efter Plugget". Var poppis när jag gick i sjuan 78/79 om jag minns rätt.

2007-05-30 @ 18:08:10
Postat av: Eq

"Lite Till" med Hela Huset Skakar höjde frihetskänslan avsevärt den våren jag slutade gymnasiet (i förtid). Jag tror knappt jag har hört den sen dess. Ska genast leta. Tack för påminnelsen..

2007-05-31 @ 19:28:59
Postat av: Rebban

1.AC/DC - Highway to Hell

2. Motvind - Skolanlåten (Varför är skolan ett Fängelse Cover på nationalteatern)

2008-08-16 @ 19:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback