Tio goa powermetal rökare

27020-283
Om ni tittar noga kan ni skymta Senap i denna härligt ölstinna tyska metalpublik. 
På scen står Gamma Ray och öser ut fläskiga gitarriff och dubbla baskaggar.
HEAVY METAL 4-EVER!

Så bara för Senap tio goa power metal fräsare.

Firewind - Tyrrany
Sabaton - Panzer batallion
Machine - Men Falling
Dream Evil - Heavy Metal Jesus
Savage Circus - When hell awakes
Masterplan - Spirit never die
Avantasia - Breaking away
Freedom Call - Metal invasion
Primal Fear - Living for metal
Burning Point - Hell awaits

Kommentarer
Postat av: Senap

Fan vad synd att det inte är mp3:or till låtarna, hade verkligen velat höra dessa go'bitar. :-)
Kom på att jag försökte uppskatta ett band i denna genren för ett tag sedan, Freddie från Sten & Stalin spelar ju numera i Nostradameus (eller hur det nu stavas). Men det sög... Som allt annat.
HEAVY METAL VRÖVHÅL!!

2007-05-20 @ 12:01:20
Postat av: F Punk

Senap: Jag mailar gärna över lite mp3:or så kan du färgylla din dag och glädja din omgivning. Ingen vuxen man bör vara utan lite tysk powermetal.

2007-05-20 @ 12:40:30
Postat av: Beth

Tur att man inte är en vuxen man då...men jag tvingas ju ändå höra eländet!

Postat av: Senap

Jocke, jag skulle kunna tänka mej lite TYST powermetal. Så du kan skicka några mp3:or utan ljud istället. Jag återkommer med en request på lite schysst homo-metal om jag, mot all förmodan, skulle gå och bli vuxen. Stackars Beth.... köp grabben ett par hörlurar, vetja'

2007-05-20 @ 13:51:02
Postat av: pecka

I don't wanna grow up

2007-05-20 @ 16:02:05
Postat av: daniel

1 Manowar -hail&Kill
2 Edguy -King of fools
3 Sabaton -primo victoria
4 Helloween -Future world
5 Warlock -All We Are
6 Dream evil -book of heavy metal
7 Sonata arctica -Weballergy
8 kamelot-march of mephisto
9 Judas Priest - Turbo Lover
10 Saxon -Denim And Leather
Inte power rätt igenom kanske, men det luktar sweden rock festival lång väg!

2007-05-20 @ 16:03:39
Postat av: pecka

fast jag gillar att du skriver om detta även om det börjar lukta farbror heavy väl mycket nu, kanske jag ska lägga in en lista över 25 discorökare du måsta ha ;)

2007-05-20 @ 17:32:31
Postat av: pecka

hmm nu svarar jag mig själv, jag tycker hårdrock och punk är väldigt motsatta varandra, jag tycker disco faktiskt är mer besläktat med punk, ?? säger ni, jo både punk och disco är anti-rock. anti-stjärnor ytan istället att alla kan vara stjärna om så bara för en kvart. Alltså hellre Chic än Helloween för min del

2007-05-20 @ 19:47:00
Postat av: F punk

Pecka: Men nu är (var) thrash också en anti-stjärnrörelse. Thrashen var punkens/HC långhårige kusin. Thrash struntade i stadiumrocken, rökbomber och Van Halen, exesser. De spelade småklubbar i jeans å T-shirts och gav järnet. Och genom detta fick vi också crossover med punkband som D.R.I, Suicidal Tendencies och Gang Greene t.ex som appelerade till thrashpublik som också skejtade...
Thrash och framförallt Metallica promotade också punken genom sina t-tröjor. Minns Cliff Burton i Misfit-tröja, Kirk Hammet i Discharge dito. Och sedan var inte steget långt att man gjorde som Clash, plockade upp rap i thrash. Anthrax och Public Enemy.. Bring the noise. Och rockhistorien fortsätter...

2007-05-20 @ 21:05:55
Postat av: pecka

du kan ha en poäng där men Metallica är väl så mycket led Zeppelin (fast usla) som man kan bli

2007-05-20 @ 21:13:28
Postat av: auge

Jag har aldrig gillat hårdrocken som kom på åttiotalet, annat än när jag sålde skivorna och tjänade pengar på den =), och det gjorde vi...
Så jag kontrar med lite Brit Punk, som värmer mitt säkerhetsnålsstugna hjärta:
1. The Damned - Stab Your Back
2. Johnny Moped - No One
3. The Users - Sick Of You
4. Menece - Last Years Youth
5. The Lurkers - Prisoner
6. Horrorcomic - England 77
7. The Advers - Bored Teenagers
8. Patrik Fitzgerald - Safety Pin In My Heart
9. The Stiffs - Goodbye My Love
10. The Nosebleeds - I Ain't Been To No Music School
11. Subway Sect - Nobody's Scared
12. The Bleach Boys - Chloroform
13. Radiators From Space - Television Screen
14. The Models - Man Of The Year
15. Satan's Rats - Year of the Rats
16. Alternative TV - How much Longer
17. The Outcasts - Just Another Teenage Rebel
18. Snivelling Shits - Terminal Stupid
19. Radio Stars - No Russians in Russia
20. The Rings - I Wanna Be Free
21. Art Attacks - Punk Rock Stars

2007-05-21 @ 16:12:46
URL: http://www.hollywoodindians.se
Postat av: F Punk

Daniel: Fin lista. Sweden rock har jag ännu inte besökt. Får nöja mig med Borlänge, Sabaton, Crash Diet, Alice Cooper, Stooges och Hanoi Rocks bla..

2007-05-21 @ 16:19:23
Postat av: pecka

auge, det där är en toppencd, idel klassiker

2007-05-21 @ 17:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback