Vilka är ni - uppföljaren

Tänkte bara ta tillfället i akt och tacka de som hade lust att berätta vilka de är och varför de vill läsa min blogg. Kanske mest tacksam är jag att ingen ville att jag skulle blogga om mode, kändisar eller annat lättviktigt trams.
Å andra sidan kanske det enligt vissa är lättviktigt trams jag skriver om när jag bloggar om musik. För musik kan knappast förändra världen. Fast den kan förändra dig som kan vara med att förändra världen. Nåväl...

Poängen är ändå att jag har ett litet hum om varför ni besöker bloggen. Jag kommer att fortsätta att gräva där jag står, så att säga.

27020-279
Så med andra ord passar jag på att tipsa om The Sirens.
Har ni inte upptäckt The Sirens än kan jag inte annat än beklaga. Detta är glampartyversionen av Detroit Cobras, och naturligtvis är The Sirens från Detroit. Plattan More is more innehåller 12 kalascovers. Ok, jag är kanske inte så förtjust i "Didn't Know I Loved You (Till I Saw You Rock And Roll)" men resten är äckligt bra rock n roll. Gör man en cover på Hollywood Brats - Chez Maximes då är man i min bok värd all kärlek. Men det finns fler guldlåtar: Diversion, Glycerine Queen, Don´t slander me, Aint gonna cry no more.
Samt avslutande "I´m blue" som görs i en Jesus and Mary Chainversion med tjutande rundgång, kan det bli bättre?
De ska också enligt
hemsidan släppt en singel med bara Sweet covers samt ännu en Hollywood Brats/Boys-låt - Tumble with me. 

Vill ni ha musik som passar solsken, sväng och ett gott humör likaväl som en kasse starkbärs: testa då testa The Sirens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback