Japop

Att Janne Andersson är en musiker som många saknar märker jag dels genom inlägg här på bloggen, men även på mängden mail med förfrågningar om Janne. Nu är det inte så märkligt att "alla vägar leder till Farbror Punk" webben översmämmas inte direkt av klipp rörande Janne eller JAPOP. Vad som yttermera är än värre är att Jannes musik inte finns att tillgå i ett digitalt format. Undantaget Ulf Lundells "Ripp Rapp" samt samlingarna "Glitter, Glögg & Rock`n`roll" och Svenska Punkklassiker.

Då jag har fått Jannes välsingnelse att "sprida" musiken tänkte jag likt de tidigare nämnda "kultur bloggarna" hjälpa till att låta musiken nå ut till fansen. Vi som gillar Jannes musik och saknar hans musikaliska gärning.
Nedan ett klipp som representerar inspelningen JAPOP gjorde för Tonkraft sent 1982.
Klicka på bilden för förstoring. JAPOP - Tonkraft 821123 -
KLICKA HÄR!
27020-450

Kommentarer
Postat av: Linda

Nostalgisk blir man. Tänk att det fanns en tid när man köpte både Expressen, Slitz och VeckoRevyn enbart p g a musikreportagen. Någon (kanske du Jocke?) som vet vad Janne sysslar med idag?

Postat av: The Vince!!!!

Jag såg Japop 1982, när dom var förband till The Jam.

2007-11-04 @ 04:52:05
Postat av: F Punk

Linda: Janne sysslar med ljud kan man säga. Vore dock trevligt om han spelade också.

2007-11-04 @ 10:20:06
Postat av: pecka

precis vad Linda sa, det var andra tider då, nu undviker man samma tidningar av samma orsak ;).
Jag intervjuade JApop efter en grym spelning på Wictoria i Gävle, då visste man inte att alla tre skulle bli ganska kända

2007-11-04 @ 12:09:28
Postat av: Micke

Men exakt vad gör Janne Andersson idag?
Jag har sökt som en galning men hittar inget som jag "vill" tro på...=)En wikipedalänk verkar mena att det är samme Janne som är tv4:s tittarombudsman - kan det verkligen vara så?
Att han är brorsa med Mona Sahlin verkar ju klarlagt....Åhhh.vad jag saknar min Pain-singel med hans grymma rockgitarr...Även Japop håller jag i kärt minne...House of Andersson (har jag för mig hans utlandssatsning hette)...var ju inget vidare däremot. En av Sveriges bästa rockgitarrister nånsin..

2007-11-27 @ 17:33:35
Postat av: Bosse Bira

Tror Janne gör jingles för reklam. Nån hade sett honom på South dragandes en barnvagn o ett gibsonfodral. Four Mandarines......

2008-03-13 @ 14:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback