Peter Fransson

Jag brukar få ta en del skit för att jag gillar Peter Lemarc. Men de som känner mig vet att min musiksmak är bredare än röven på Göran Persson. Varför gilla bara en typ av musik? Nä, då kan man lika gärna ratta in Radio Rix, NRJ eller Lugna Favoriter. Så att blanda Lemarc med Nile i Mp3-spelaren är helt perfekt.
Jag kan inte säga att jag gillade plattorna som Lemarc släppte på Trend på 80-talet, nej "Kom och klappa min kanin" var bara för jävla dåligt. Men med Eldkvarns Tony Thoren som producent hittade Peter Fransson soulen och musikalisk riktning.
Hur som helst, långt innan han fick släppa soloplattor figurerade han i Göteborgsbandet Sting, jasså dom??!? Det är därför jag publicerar nedanstående bild. Kai Martin berättade att Peter var rejält nervös inför spelningen, som tydligen inte gick allt för bra heller. Och tur var väl det annars hade det kanske det blivit New wave-funkigt för hela slanten.
27020-432

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nostalgi klipp är nice, men det är gött med lite gubbgring farbror punk därimellan! Glöggläsningen var go som avbrott!
Keep it up!

2007-10-19 @ 09:14:52
Postat av: Sörling

"Så att blanda Lemarc med Nile i Mp3-spelaren är helt perfekt."

Haha - jag vet precis vad du menar, fast jag blandar ibland Mauro Scocco med Cannibal Corpse. Funkar alldeles utmärkt.
//Sörling

2007-10-19 @ 09:32:25
Postat av: Farbror Punk

Daniel: Min gubbgrinighet ger jag utlopp för i min andra blogg. farbrorpunk.blogspot.com

2007-10-19 @ 16:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback