Filmtipset - The Creeping Terror

Dags för lite finfina filmtips på kulturbloggen. Och det är inte vilken skit som helst. Det är dålig skit, ja till och med riktigt dålig skit. Själv hade jag förmånen att se filmen en gång på 80-talet. Nystartade Channel 4 i Storbritannien hade den goda, fast dåliga smaken att sända filmserien "The worst of Hollywood". I serien kunde man till exempel få se Ed Woods klassiker "Plan 9 from outer Space", barnfilmen "Santa Claus counqers the martians", världens enda "dvärgwestern" "Terror of tiny town" och underbara surfmonsterrullen "Horror of Party Beach" samt tidigare nämnda "The Creeping terror".

Jag hade läst om fenomenet kalkonfilm tidigare men aldrig haft chansen att se något i denna spännande genre. Och eftersom Röd Sune i Munkfors hade kontakter i Storbritannien övertalade jag honom om att se till att åtminstone ett par av filmerna i serien "Worst of Hollywood" blev bandade. Två filmer blev det - "The Creeping Terror" och "Plan 9 from Outer Space" tala om jackpot. Efter detta var jag fast i skräpträsket. Behovet var stort men tillgången mager. Dock hade SKY-Channel och programpunkten "The Deadly Ernest Horror Show" den dåliga smaken att sända enstaka kalkonrullar så som "They saved Hitlers Brain" och "The Creeping Terror". Och det är  just den versionen som finns att ladda ner via
Tracker 3 just nu. (Se nedan)

Så har du liksom jag tröttnat på Hollywoods glassiga produktioner fyllda av CGI-effekter? Ja,men testa nåt annat. Våga njuta av uselheten i "The Creeping Terror" en film vars monster verkar vara gjort av gamla mattor och dammsugarslangar. Detta monster rör sig för övrigt så långsamt att skådespelarna som äts upp, själva måste hjälpa till att liksom krypa in i dess mun. Det är helt enastående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback