Inne eller ute

Här en liten serie från 1980 som publicerades på Expressens popsida. Serien ritades av en för mig okänd brevskrivare, som på ett skojigt sätt fångade det eviga problemet som popskribenter brottas med, nämligen att man som skribent inte får gilla populära band och artister. Serien föreställer Expressens två stora popskribenter Mats Olsson och Erik Hörnfeldt. Men kunde lika gärna ha handlat om dagens popskribenter.
Ängslig? sa Bill, ängslig! sa Bull.

27020-401
"Titta Erik! Jag har hittat
en jättebra skiva!

"Men Mats-den där är ju populär!"

"Jävlar också!!!"


Kommentarer
Postat av: malin

kul serie! Håller verkligen med på att det är sådär det verkar vara! Och vissa band "måste" man bara gilla om man är recensent. Och när gruppen har fått jättebra kritik för debutplattan måste man såga platta nummer två... eller? Tycker det verkar så många gånger iaf!
Syrran är dock recensent på dagens skiva och jag tycker att hon vågar stå för vad hon tycker på riktigt! Vare sig det är populärt eller inte.. men så är hon ung oxå-hon kanske rättar in sig i ledet ;)
Supersnygg blogg!
Jag har oxå ändrat min bloggdesign-men jag bytte blogghost (lr vad det heter) helt å hållet.
/Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback