Info om Punkgalan på Berns

För er som inte hänger på ansiktsboken och Gallerian punx lite information från Deep Torkel:

Den 6.7 juni är det punkgala på Berns men också utställning av bilder, posters, skivfodral, tidningsartiklar, fanzines mm. Banden som spelar under dessa två dagar är Kitchen and the plastic spoon, Grisen Skriker, The Stoodes, The Pain, Bitch Boys, Mob77, Warheads, Usch, IMPS, Cathy and the Heat, Vem bryr sig, mfl. Det kommer också att finnas en scen för punkare som inte riktigt får ihop sitt band, som Stina Berge och några andra som drar några Pink Champagnelåtar, Fjodor kan dra några Ebbalåtar med Stefan Sundström, Totte Dollar, Rude Kids kan spela även då Böna är död, å så vidare. Vi tittar just nu på ifall vi ska han några band från Göteborg och Malmö också även då det mest kommer handla om stockholmspunken och new waven.

Fredagen den 9 maj mellan 17.00-20.00 är det punköl på Berns då ska alla band signa kontrakten och så är det sista dagen för inlämning av items som ska hänga på väggarna först och främst hoppas vi på donationer men vi tar självklart emot saker som ägaren vill ha tillbaka, så leta igenom fotoalbum, skokartonger, vinden osv. osv. Och kom med grejorna till berns den 9 maj. Vi vill verkligen heller inte bara ha bilder på banden utan gärna någon punkare som plöjer åkern också. Bilderna och det andra ska helst vara från 1976-1982. Själva utställningen ska hänga i 3-4 veckor och förhoppningsvis sedan vidare till andra ställen nästa år. Kostnad för att bara göra själva utställningen beräknas till ca en halv miljon. Cirka tusen personer behöver betala i dörren varje kväll på galan för att galan ska gå runt. Självklart önskar vi att några till band kommer att återbildas, gärna Berlin.
mvh
Torkel Knutsson
0707748876

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska man dra dit 1000 pers per kväll så får man nog fixa några starkare namn. Göteborg hade ju Asta KAsk som publikdragare. KSMB var ju lite folkliga...
Och en halv miljon för att bygga en utställning!!!?

2008-04-29 @ 13:52:52
Postat av: Jean Marc von Über

KSMB var ju folkliga...

exakt.

KSMB...jösses vilka pajaser...(gillar utrikeskorrens son) men som sagt; folkliga, precis som Markolio och Loket...och ta mej faen...dyker inte åkerspöket Johansson upp med (adelsmannen?) Craaford på så ska det låta!!!

jag får dåndimpen!

jag vill se mer Bitch Boys.

2008-04-29 @ 14:14:39
Postat av: King Inge

Jean Marc von Über: Vill du ha dit Bitch Boys, så fixa det då, pajas! Var ligger dåndimpen? annars ett bra namn på ett nytt band? Jag får dåndimpen

Postat av: Skinny

Vad kan inträdet ligga på?

2008-04-29 @ 18:06:22
Postat av: nisse punkula

jag måste säga, även om jag inte vill vara partypooper, att en punkgala på Berns med ett gäng som sundström, johansson och fjodor m.fl känns bland det mest opunkiga som man kan genomföra. man får mest en fadd smak av fy-fan-vad-bra-vi-var-mentalitet blandad med en rätt opassande form av nostalgi. det här är ju gubbar som knappt lyfter på röven längre om de inte få rätt så hårda cash. bara för att man kör stödspelningar för varandras inspelningar och sjunger arga visor så är man inte punk. uppriktigt sagt.... det suger faktiskt och jag är rätt övertygad om att de enda som kommer till berns är just de närmast sörjande och gänget som aldrig riktigt kom in... han är några år för gammal, men annars skulle Göran Skytte varit en mycket lämplig konferencier.

2008-04-30 @ 21:17:32
Postat av: Jean Marc von Über

va? spelar inte Bitch Boys?

blire bara näbbstövlar, visor, rövin, tvärflöjt, Johansson och falskt ryggdunk...?


....fattas väl bara att Facer Fage dyker upp med sitt Lundell-skägg också....(?)

näe...jag som trodde Bitch Boys skulle spela.

2008-05-01 @ 00:11:17
Postat av: Pike

Håller med om att hela grejen är lite väl krystad ala "vänsterpunk-goes-högerklass-på-Berns"? Nåja, jag kommer säkert gå på Nationaldagen för att mysa lite öldschool Punkrock i Sverige tröja men den 7/6 händer det bättre grejer i Gbg (se länk).

För oss som inte är intresserade av Facebook....vad kostar kalaset? Finns biljetter att inhandla? Vad kommer Stöl kosta?

Postat av: F Punk

Pike: Verkar bli en bra kväll i goa Götet.
Ang Berns, så har jag ingen aning. Jag har bara verkat i perferin och eftersom det dels är skolavslutning dagen innan och jag ska bli pappa enligt beräkningar samma helg, har jag försökt att inte involvera mig i galan. Dessutom bor jag inte i Stockholm heller ;o)
Men det kan säkert bli skoj, är väl som en klassfest 30 år senare skulle jag gissa. Jag får nöja mig med Pistols i Borlänge och Bullret i augusti. Det är alltid lika trevligt.

2008-05-01 @ 10:58:39
Postat av: Pike

Farbror>> Skit i Bullret och dra till Rassle istället.

Men visst måste det finnas någon hemsida eller liknande om detta på nätet? Någon??

2008-05-02 @ 00:30:40
URL: http://www.rasslepunkrock.se/
Postat av: Danne

Fast ingen kan ju förneka vare sig Fjodors eller Johanssons påverkan, även om Johansson i mina ögon faktiskt påverkat mycket mer senare i livet genom alla han producerat och upptäckt mm. I lilla Sverige så är ju gubbarna kultförklarade. Men jag kan nog hålla med om också att det känns lite underligt att hålla det på Berns. Det finns ju flera ställen som gärna skulle ställa upp och härbergera utställningen och spelningarna för kulturgärningens skull. En halv mille för att få ihop grejerna låter också rätt knäppt, vi har en tvådagars festival med band från hela världen och den kostar mindre än så att producera. Men men... Det är i vilket fall som helst att någon gör något. Och jag för min del gillar att någon vill se kulturen bakom det trots allt :)

2008-05-04 @ 11:25:37
URL: http://www.punkillegal.com
Postat av: Danne

Det är i vilket fall som helst KUL att någon gör något. Skulle det ju stå förstås :)

2008-05-04 @ 11:27:13
Postat av: Pike

Upprepar.......

Visst måste det finnas någon hemsida eller liknande om detta på nätet? NÅGON?

2008-05-05 @ 21:04:31
URL: http://www.kjellhell.se
Postat av: Dahlberg

Torpedo Gbg kunde ju komma och köra lite Gbg Sound och Bruset, kanske några originalmedlemmar kunde vara med, det skulle bli skitbra!

Skabb skulle vara kul att se och incest Brothers, det finns ju så mycket bra fån den tiden.

2008-05-18 @ 16:47:56
URL: http://www.myspace.com/grottekvarnen
Postat av: Anonym

fuck off

2008-07-05 @ 22:05:30
Postat av: robespierre

Det är ju fel informerat, Bernsgalan är den 30 aug, står feta affischer ute.

2008-07-22 @ 12:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback