En (o)lägesrapport

Just nu i dessa juliga tider har min stationära PC fått tuppjuck. Ja, det är Windows Vista.
PCn började uppföra sig kinkigt för 3-4 månader sedan konflikter och moderat blåskärm. Men så har den funkat helt ok i längre perioder. Förra stängde jag av datorn, men valde att den skulle instalera uppdateringar innan den stängdes av.
Något som är standard och borde funka utan problem.
Men, nä...
Nu startar PCn och så konfigureras installationerna och sedan startas datorn om och så konfigureras installationerna igen och datorn startas om... Ja, ni fattar måndag hela veckan. Jag lyckas inte ens med att ominstalera Vista för det saknas checkpunkter eller dylikt. Så nu sitter jag med en PC som fastnat i en evig loop.
Därför kan jag inte längre komma åt min FTP och vissa filer jag sparat på hårddisken, därför ingen uppdatering av Punktjafs eller Nationalteatern.

Just nu är min plan att ställa hårddisken i slav-läge och tanka över de filer jag behöver. Formatera om skiten och byta till Windows XP istället. Ja, det suger tomtepung att behöva böka med det här i jul, men det är ännu värre att inte göra det.

Nu har jag externa hårddiskar där jag redan gjort back-uper, men saknar dock de senaste månadernas arbeten.

Hur som helst kommer det med all sannolikhet att bli lite uppdateringar på diverse sajter under jul och nyår då jag har lite kul material liggande. Men vad det är får ni veta då.

Kommentarer
Postat av: Moppe

Amen öö... Kan man inte typ hålla ner F10 eller nå't när man bootar och starta upp den i felsäkert läge. Har inte Vista men du menar väl inte att man droppat denna livlina i XP?

2008-12-19 @ 14:00:03
Postat av: F Punk

Moppe: Visst fan har jag startat i felsäkert läge, men det är samma sak ändå. Konfigurerer uppdateringar och omstart... som jag sa en evig loop.

2008-12-19 @ 17:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback