Drag i Hälsinglands garage

Ibland sammanfaller saker och ting på ett märkligt sätt. Nyligen gick jag igenom Ny Våg-dvdn från Inge Ansvar och hittade Hudiksvallsbandet Faktor 4. Naturligtvis Googlade jag på gruppen och hamnade på gitarristen Lennarts MySpace. Vilket ledde mig vidare till The Bangsters MySpace. Ja, minns ni när Sigge Hill fortfarande var känd som Swasse och hade längre lugg än Sam Yaffa och hoppade lika högt som en ung Pete Townshead eller dito Joppe Pihlgren? 
27020-565

Om ni hoppar in på The Bangsters MySpäjs hittar ni, hör och häpna, en ny demo med gruppen. En demo som luktar så mycket Ramones att jag famlar efter skinnjackan i ren pur glädje. Enligt Roffe Revålt är den nya demon bara en låt,som de spelade in i Gävle förra lördagen på kul.Tydligen en gammal låt som aldrig hamnade på tejp riktigt. I vilket fall som helst har ni minsta Ramones abstinens bör ni lyssna på låten. Sen kan ni också passa på att bli kompisar med The Bangsters, kanske man kan få farbröderna att genomföra en spelning också ihop med Dead Scouts.
27020-564
Och just Dead Scouts, eller rättare sagt The Scouts hittade jag på Ny Våg-dvdn. En helt suverän cowboy-instrumentalare. Som jag föll handlöst för. Det är nästan så att jag måste "stalka" Persson för att få höra mer med The Scouts från -81.
Här kan ni ladda hem låten.

Kommentarer
Postat av: Per

Det lät Psycotic Youth, men det är ju bra så.
Hudiksvalls punkscen är intressant, även om det nästan bara är band som Rolf var med i.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback