Att känna sig ung igen

Ulf Lundell sa i en tv-intervju för något halvår sedan att ingenting håller en så ung som att få barn. Något som jag definitivt kan hålla med om. Jag känner mig som en pigg 40-åring efter Bosses ankomst.
Bloggaren
Ratboy 69 vet också hur man får en gammal stöt att känna sig ung.
Soundtracket till min och Bosses dagliga turer har hämtats från Ratboys blogg. Det är ett soundtrack som får pulsen att slå snabbare, solen att lysa starkare och lättölen att smaka fylligare.

Norrköpings bästa och mest saknade surfare - Sonic Surf City kan få vilken grå himmel att lova sol per omgående. Jag blir alltid lika nöjd av att höra bandet och det är helt obegripligt att de inte uppnått total kultstatus hos alla popälskare i hela världen.

Norska The Yum Yums är broderlandets svar på saligt avsomnade och evigt saknade Psychotoc Youth. Och på plattan singles'n'stuff. Och liksom Krafmfors finaste tolkare av powerpop har även The YumYums tolkat Paul Collins - Walkin out of love, men man gör också covers på Barracudas, Sweet, Rubinoos och Romantics. Men tro nu inte att detta är en skiva med bara covers, nej liksom Jörgen Westman, har The Yum Yumsen osviklig känsla för hur man snickrar ihop 2 minuters popsväng.

En platta fylld av covers är däremot 21st Century Power Pop Riot med The Methadones. Ett band med medlemmar från Screeching Weasel, Riverdales och The Queers. Bandet tolkar en uppsjö med popwerpopklassiker som "Back of my hand" (Tha Jags) "Heart of the city" (Nick Lowe), "Starry eyes" (The Records) och den suveräna tolkningen av Scandals "Goodbye to you".


Bloggen rymmer dessutom en ansenlig mängd andra finfina popplattor som Rubinoos-boxen. Kanske den bästa samling poplåtar som gjorts sedan Beatles blev för proggressiva.
Missa inte heller The Jook, Suzie & The Los Quattros, Soho Roses, Tina & The total babes, Pointed Sticks med flera.

Och som grädde på moset tanka hem samlingarna med 70-tals popglam: Velvet Tinmine, Glitterbest och Boobs - The Junkshop Glam Discotheque samlingar med definitiva party- och humörhöjare.
Så låt dig med popens hjälp bli sexton igen...P-O-P!

Kommentarer
Postat av: Postmästare Bark

Lundell måste vara barnlös...



träffade karln under en timmeslång intervju 1979...maken till trött snubbe trodde man inte fanns...men på temat barn och Lundell...han måste mena att han blir pigg av att ligga med unga människor...?



punk-farbror skall hsh ha ett varmt grattis för den glada nyheten! barn är oslagbara!

2008-06-18 @ 17:09:56
Postat av: Tony

Jag och min lilla babistjej brukar lyssna pa Discharge, hon gillar det dar gunget du vet...

Postat av: Pappa Punk

Tony: Hehe, Bosse dröp av direkt när jag drog på senaste Close-up skivan på bilstereon, sover som en klubbad fisk till fin manglig döds.

2008-06-18 @ 23:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback