Ibland hittar man ett och annat.

Nyligen när jag rotade igenom mina videokassetter, ja de som finns kvar vill säga, hittade jag några trevliga guldkorn. Jag hade helt enkelt glömt bort att jag fört över en del av mina V2000-band tiill VHS. Visserligen är det nästan 10 år sedan men ändock borde jag väl ha kommit ihåg det.
Det var en del blandat från Casablanca och Guldslipsen. Visserligen inte av den finaste kvalité. Men hur många har JAPOP och Slobobans Undergång kvar från Guldslipsen?
Det var också Tant Strul och Rost från programmet Elektriska Trädgården även "Youre so beautyful" med Alien Beat. Å inte nog med detta från Casablanca fanns också Pal Ritz & The Piccolos och Madhouse i suveräna "Tel Aviv Beat" och "Live and die", varav den första inte alls blev så svängig på platta som live.
Och på tal om Madhouse på Punktipset har det figurerat inlägg om att Crillan Falk skulle ha varit, ja eller inte, med i Madhouse. Såklart Crillan Falk har varit med i Madhouse. Här ses han skönt svängande med sin bas.

Jag kommer att rippa alla klippen och antagligen skicka videon till Von Oben ifall han vill göra något med materialet. Har även en del Wilmer X, Nomads å annat svenskt, som jag dock är ruggigt osäker på om det ens är värt att rippa på grund av den risiga kvalitén. Problemet med V2000 var att man hade vändbara kassetter dvs halva bandbredden så det blev alltid en massa drop-outs och andra bandstörningar. Å andra sidan var ljudet som oftast mycket bättre än på VHS.
Nåväl vi får se när jag får tummen ur för att rensa bland videobanden.
Men räkna med att jag lägger upp JAPOP så snart jag rippat "Nånting mer" och "24 Karat".

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp i så fall :)

Postat av: Martin

Du måste bara rippa klippen. Japop, Alin Beat och Pal Ritz.. Sjukt sugen på att få se detta.

2008-03-16 @ 18:02:37
Postat av: VonOben

Klar jag gärna hjälper till med överföringen! :) Att kvaliteten är dålig gör ingenting, en dålig kopia är mycket bättre än att ingen kopia existerar. Skicka mig ett e-post när det är dags.

2008-03-20 @ 00:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback