Janne Andersson Pop

Janne Andersson är en saknad artist hos många men definitivt inte hos EMI, enligt följande inlägg:

"Hejsan!
Sveriges i särklass bästa pop band heter Japop.
Ringde upp till EMI för 2-3 år sedan och tyckte att de skulle ge ut Japop på CD. Det svar jag fick var att det kommer aldrig att hända!
Tråkigt."


Detta gjorde mig så irriterad att jag helt sonika bestämde mig för att ladda upp de vinylrippar jag har på Jannes musik. Dessutom har Janne redan gett tummen upp.
Så här kommer först debut-LPn.
Janne Andersson POP.

image645
Danne Sundqvist:
Debutplattan Janne Andersson Pop spelade jag bas på och bidrog med ett spår: "Du Var Min Bäste Vän" som från början var en original Reeperbahnlåt som hette "A Million Miles Away" som Janne skrev svensk text till... Janne ville förjdaktiligen ha mig med i bandet permannent men Olle L ville annorlunda. Ett bitchbråk mellan Janne A o Olle L började. Båda envisa. Båda snarstuckna. Båda hade pipiga lite gay'a röster...
Ulf Lundell berömde mitt basspel. Detta ett år innan han kallade mig för filmjölk!


Kommentarer
Postat av: Anders

Lite nördig kuriosa är att Imps första bassist, Latte Kronlund, tog över basen efter Sundkvist.

2008-05-27 @ 13:06:01
Postat av: Anders igen

Oops! Sorry Danne, stavade ditt efternamn fel såg jag. :)

2008-05-27 @ 13:07:42
Postat av: pecka

jag recenserad och intervjuade bandet för fanzinet New Music i början av 80talet, roligt gäng med lite roliga efterföljande jobb och så

2008-05-27 @ 16:31:39
Postat av: Tom

Att fjantarna på EMI säger så kan man ju förstå, dom är väl helt upptagna med att försöka rädda sina jobb och fattar inte att JAPOP är Sveriges bästa "pop" band genom tiderna, möjligen hotat av Tages/Blond eller Gyllene på topp. Vi spelade förband till JAPOP då det begav sig och det är ett minne för livet!

2008-06-07 @ 18:37:05
Postat av: Per Dahlberg

Snackar man Japop borde man också snacka Mona Sahlin och Joachim Berner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback