Kenta på turné

Efter att ha medverkat i Melodifestivalen som ett lätt pittoreskt inslag, fick Kenta Gustafsson sitt stora genombrott. Något som innebar att han åkte på Folkparksturné genom hela Sverige. Jag passade så klart på att se Kenta när han och hans musikaliska sällskap gästade Hagfors. Och trots att Kenta knappast var en stor sångare hade han en skön scennärvaro och det kändes jävligt befriande att som livsbejakande tonåring skråla "just i dag är jag stark, just i dag mår jag bra..." en låt som numer ofta dyker upp i mitt huvud. Livet är kanske inte enkelt och knappast perfekt alla gånger. Men den mesta tiden mår jag bra, den mesta tiden känner jag mig stark och kan ta mig an livets utmaningar.. och det är då jag nynnar på Kentas lilla livspamflett.

KLICKA PÅ BILDERNA för att läsa.
Vill ni lyssna på Kenta besök TPB för att ladda ned plattorna och inslaget från Melodifestivalen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback