Nytt för mig, kanske för dig

De den senaste veckan har varit mycket givande. Inte nog med att lekt inredare a´la Ernst Kirscbärry. Jag har målat, stukit och hängt gardiner. Skruvat ihop IKEA-möbler och tvättat fönster. Jag har dessutom fixat läromedel och planerat lektioner. Men till skillnad mot Ernst, har inte rummen talat till mig. Jag har lyssnat. Men, nix! Inte ett pip. Därför har jag lyssnat till en himla massa, i mina öron, ny musik. Och hittat en hel del jag gillat och tänkte tipsa om.

Nyiur Melambai från Surabaya spelar enligt egen utsago romance ska. Och det är soft och härligt avstressande. Kanske inte allas kopp té. Men definitivt min. Ni hittar bandet på
Eastern Youth-bloggen testa också Es Coret från Jakarta.


Från Navarra i Spanien kommer No Relax och deras punkrock får det att sprätta i benen på gubben. Jag gillar dessutom sångerskan Mickeys röst och att det hela framförs på spanska gör det hela snäppet bättre. Prova No Relax via deras MySpace-sida.


Jo, jag vet det är många år försent. Men nu har jag upptäckt The Bellrays. Jag tänkte kolla upp bandet för något år sedan när sångerskan Lisa Kekaula sjöng med MC5. Men bättre sent än aldrig. Och jag funderar varför ingen korsat punk med soul och blues på samma fräcka sätt tidigare? Om nån någon mer än jag nu skulle ha missat bandet kolla in deras MySpace och lyssna på suveräna Pinball City och That´s not the way från nya skivan (släpptes i april) Hard, sweet and sticky


Roxie 77 från Burbank i Californien är ett Enuff Z Nuff/Butch Walker-doftande rockband. Töntigt namn och ännu töntigare skivomslag. Men jag gav plattan en chans och jag är svag för gruppens melodistarka låtar. Gillar du inte popig hårdrock ska du absolut inte kolla in deras MySpace.


Till sist istället för att tipsa om Civet. Jo, de spelar juste punkrock som är helt i min smak tipsar jag istället om MySpacekompisarna Körsbärsfettera som också spelar bra punk på svenska.


Avslutningsvis missa inte Hudikssuveränerna Lady Loveless. Bara två låtar finns att lyssna på men satan i gatan vilka låtar! Sunday Morning Sun har ett fint E-Street sound och Deathwish man är låten Faces skulle ha haft med på en återföreningsplatta om Roddan någonsin skulle få för sig att vilja rocka igen.

Kommentarer
Postat av: Kuken

Precis upptäckt denna trevliga uppenbarelse till blog...och kan bara säja NICE!!

Jo, när ska du kasta upp(!) resten av Sune Studs & Grönlandsrockarna!!?? Måste HA!!

Tack.

2008-09-10 @ 14:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback