Pirattipset - Docent Död - Madhouse

Som en uppföljning på mitt förra inlägg har jag rippat Madhouse och Docent Död. Kvalitén är väl rätt risig men jag antar att det är fler med mig som saknade Mats Möller-låtar på Docenternas samling - Jag tar mitt liv med popmusik. Varför man utelämnat Mats klassiska "Sjunde himlen" och "Alla helgons dag" vet jag inte speciellt som man tagit med videon på den överskattade covern Puss. Nix, jag har aldrig fattat Princes storhet (höhö, snubben är ju 1,57). Så här får ni chansen att se videon till "Alla helgons dag" om än i grynigaste laget. Madhouses liveversion av Tel Aviv piskar LP-versionen på fingrana rejält.. en så svängig låt att Krillan Falk tappar balansen i början av låten (tyvärr hann jag inte få med detta på videon).




Då SVT fortfarande liksom skivbolagen inte tillhandahar en musikvideotjänst, får vi väl vara pirater. Docent Död
HÄR!   Madhouse HÄR!

Kommentarer
Postat av: "Linda"

Har heller aldrig förstått varför "Sjunde Himlen" och "Alla Helgons Dag" inte finns med. Är det överhuvudtaget NÅGON som förstått varför? Kanske inte Docenternas absolut bästa låtar, men åtminstone två av dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback