Blossa - nej tack.

Systemet säger nej tack till Blossas årgångsglögg.
– Den ansågs inte tillräckligt bra för att finnas i det ordinarie sortimentet, säger Åsa Edlund vid Systembolagets avdelning för varuförsörjning.


Detta förvånar mig inte det mista. Årets "spännande" smak är Clementin. Jamen hallå, det finns redan pommerans i glöggen så varför ytterligare citrus? Det blir som att sätta "humlesmak" på ölen.
Själv anser jag att det är fantasilöshet, feghet eller pur dumhet att inte ta ut svängarna mer. Var är saffranssmaken och kanel.. typ "pepparkaksdegsmak"? Eller varför inte den tuffa chocklad och chili?


Å andra sidan vad är att vänta när man sålt ut Vin & Sprit till några baguettetuggande fransoser som bara var ute efter varumärket Absolut och som följdaktligen skiter i Blossa. Med andra ord är det naturligtvis alliansens fel, och deras sälj-ut-allt-marknaden-är-bäst-iver, att ni inte får er årgångsglögg på Systemets hyllor i år.
Själv har jag aldrig gett högern mitt bifall och skiter också högaktningsfullt i årets årgångsglögg. Fadäsen med förra årets blåbär utan blåbärssmak trodde jag var en engångshändelse, men nu är sista spiken i kistan fastnaglad.
Tack å hej Blossa och tjenare Dufvenkrook min "goda" vän snart möts vi igen.


Kommentarer
Postat av: Jabbe

Glöggrecept:

Plocka lingon.

Blanda med LITE lingonsylt.

Mosa runt med socker å vatten

tills det smakar gött.

Dra i kanel, kardemumma, mandelmassa.

Häll på skogsstjärna eller vanligt brännvin.

Spetsa med kakaolikör å lite nejlika.



coversever" rel="nofollow">http://www.shit-fi.com/articles/worstcoversever



2009-09-16 @ 08:40:51
Postat av: Jonte

Dufvenkrooks whiskyglögg tycker jag är väldigt nice. Att göra egen glögg ska inte heller underskattas.

2009-09-22 @ 22:20:56
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback