The Moon Has Blown Up



Om 70-talet och punken präglades av hemkörda vinyler så var det kassett som gällde på 80-talet. Framförallt punksamlingar släpptes i en aldrig sinande ström på just kassett, men också annan musik som garagerock dök upp på det "freestylevänliga" formatet.
Två av de bästa garagesamlingarna (termen är lite vag eftersom det handlar om skramlig och skräning musik i första hand) är Straight from the Grooveyards samling med b.la Sinners, Problem och Psychotic Youth. Tyvärr stals min tejp vid ett bilinbrott på 80-talet så jag kan inte dela med mig av denna pärla. Men, den andra finfina samlingen från Morning Moon Produktions har jag fått låna av den galme Hollywood Indianen - Åke Kjellback och nu digitaliserat. Kassetten innehåller udda spår med t.ex nämda Indianer mon också Pinheads och Snuff Movie Watchers.
Ni som medverkade eller ni som har minnen kan väl höra av er, även ni som har kopia på SFTG-samlingen.
Ladda ner och njut... är det 1985 eller -65 eller -69 eller...?



LADDA NED THE MOON HAS BLOW UP -
HÄR!


Kommentarer
Postat av: "Linda"

Tackar!

Postat av: johannes

snuff movie watchers vill jag minnas var från kristianstad

ska höra runt lite i den skånska myllan om nån kan kontakta dig

2009-09-17 @ 11:30:03
Postat av: Micke

Snuff movie watchers var från Bromölla. Harri Kolari som nu spelar i Dipper, var med i bandet. Han har kanske kvar något i sina gömmor? Ta kontakt med honom genom Dippers My Space.

2009-09-18 @ 17:49:45
Postat av: Micke

Snuff movie watchers var från Bromölla. Harri Kolari från Dipper spelade i bandet. Han har kanske någon tape liggande på vinden? Ta kontakt med honom genom Dippers My Space sida.

2009-09-18 @ 18:02:18
Postat av: johannes

Ja Bromölla var det ju

2009-09-20 @ 19:58:59
Postat av: Anders And

Har kvar kassetten från Straight from the Grooveyard Den heter Blizzard Beat Vol 1. Ska försöka mig på att digitalisera den om ingen annan redan gjort det.

2009-09-25 @ 13:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback