Vafalls – jag en Dag Finn klon?!?!?

Vafalls – jag en Dag Finn klon?!?!?
Se på fotot det föreställer mig och min son Chris, vi befinner oss på Haldens fästning och det är sommaren –91. De som sett fotot (eller foton från den perioden) brukar påstå att jag liknar Dag Finn – en gång sångare i Sha-boom.
   Ok, likheter finns. Fast om det är någon som ska ha äran är det Fredrik Von Gerber. (Noice – Easy Action – Rat Bat Blue) Det var hans bild jag visade för frissan innan hon klippte och blekte min kalufs. Jag måste tillstå att jag var jäkligt nöjd och höll fast vid frisyren åtminstone året ut.
   Men det som är viktigare att notera är mitt bockskägg. Ja, detta var innen grungen gjort bockskägget till var mans egendom. Det var väl bara Scott Ian i Anthrax och sångaren i Uncle Sam som hade bockskägg. vid den tiden. Men det var arbetskamrat Conny som ansåg att jag borde spara ut min lilla skäggväxt eftersom jag då skulle bli lik Sten Broman. Med andra ord var det Sten Broman möter Fredrik Von Gerber och inte Dag Finn som var förebilderna för min sommarlook –91.


Kommentarer
Postat av: Inge Ansvar

1991 såg ingen av oss kloka ut. Men Dag Finn kopplingen fanns även hos min lillebror. Grannungarna kom o bad vår mor om autografer! Allt var frid tills Inge slog en dörr i huvet på Dag FAn en gång någonstans på en pizzeria i Västmanland. Hur jag själv såg ut e en hemlis men min bror rakade av sig allt hår efter kopplingen till en norsk pudelpajas.
Skäggväxten kommer med åren har min far sagt, han är helt kal...
Fram för fler sommarlook anno åren 82-92, åren innan vi väl såg rätt lika ut allihopa...

Anarki gör dig fri
Härliga hälsningar
Hannu aka Inge Ansvar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback