Kulturminister - pytt

Borgaraliansens val av minsitrar med skitig byk blir bara mer och mer intressant för varje dag.
Nya kulturministern Cecilia Stegö Chilò visar med all tydlighet att hon gjort ett "borgerligt" ställningstagande när hon valt att smita från TV-licensen. Hon anser att Public Servis bara är nys som bör förpassas till histories skräphög.

Inte bara borde hon avgå. Nej, hon borde också som straff endast få titta på Tv-shop och sura dokusåpor till tidens ände.

Jag har dessutom ett förslag på ny kulturminister. Nu är dock inte förslaget mitt eget utan uppsnappat från SVTs (se där!!) Nöjespanel som fick frågan innan valet.
Ett förslag som dök upp var Putte Svensson. Ja, ni vet Rockparty i Hultsfred.
För är det något denna man och föreningen Rockparty lärt sig genom åren är dels att ingenting är omöjligt om man vill, dels att möta både framgångar och motgångar. Men alltid påvisa någon form av positivt resultat.  Som festival har alltid Hultsfredsfestivalen värnat om svenska band och framförallt om de unga. För hur mycket av dagens kulturpolitik gäller 16-åringar?

Så för min del är valet givet.
Vi förlägger hela kulturministeriet till Hultsfred där också Rock City med dess utbildningar och även Svenskt Rockarkiv huserar. Det sistnämnda är en underavdelning av det statliga Svenskt Ljud och Bild Arkiv med uppdrag att dokumentera den svenska rocken från 50-talet och framåt.
Behöver jag nämna att arbetsgruppen där jag själv ansvarar för Punkens dokumentation jobbar helt ideelt för att vi ÄLSKAR musik och KULTUR!

Kommentarer
Postat av: Elon

Ja det är just en snygg regering som har bildats. Den ena efter den andra visar sig ha orent mjöl i påsen. Stoppa borgarna i papperskorgarna, säger jag.

2006-10-11 @ 11:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback