Farbröderna - The Farbrothers

Fick ett mail från Linda i Kristinehamn som gjorde mig väldigt glad.
"Av någon outgrundlig anledning glömde jag tyvärr bort det här bandet när du satte ihop listan över Kristinehamnsband på Punktjafs. Farbröderna, eller The Farbrothers som de senare kallade sig bestod av Tomas "Skinkopf" Johansson (Arabens Anus, Slaskfittorna) på sång & bas, Peter "Helly Hansen" Andersson (Slaskfittorna) på trummor och bröderna Zeppo & Pentti Toivanen på gitarrer. De lirade skön och enkel pop och blandade både svenska och engelska texter som det behagade dem. Deras "paradlåt" var förmodligen låten "Hem Till Småland" som spelades en hel del på Kristinehamns Lokalradio under den här tiden. Jag skickar deras 8 låtar som rar-fil över MegaUpload till dig och förmodligen så har du redan fått nedladdningslänken nu annars har du den här igen:
http://www.megaupload.com/?d=IP2TR4WJ Må väl!"

Nu har jag lyssnat till musiken och "Hem till Småland" är en riktig höjdare. Men även de andra låtarna är värda att lägga ett öra på. Så passa på att ladda ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback