Snart är det dags...

För Peace & Love och Sex Pistols. Nedan kan ni se herr Lydon i St. Petersburg.
Klart som fan det är nostalgi. Fast hade man sagt att det var nostalgi att se Muddy Waters eller B.B King?
Vem orkar bry sig?
Det är musiken jag är ute efter och så var det även 1977, även om herr Lydons texter var helt rätt för en tonåring att lyssna till. Nu är vi alla 40+, feta, och gubbgriniga. Så vill ni så ses vi i Borlänge och halsar lite KIR på parkeringen och låtsas att vi fortfarande bara är runt 20.

Picture by Darkside.ru


Kommentarer
Postat av: Robert

Jag ska sniffa efter kirlukten och se om jag kan leta rätt på dig och morsa.

Postat av: Jonte

Suck sitter febrilt och letar biljett till frddagen på blocket. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGH!!!!

2008-06-26 @ 17:18:47
Postat av: Jabbe

Man kan ju också se det som att "Rotten, Cook, Jones och Matlock tänkte dyka över till Sverige en sväng och dra Pistols-låtar i Borlänge"



Äh, inte kan väl det vara sant, det är bara märkliga rykten väl...



Jaha, är det sant !

Storma till Borlänge såklart !

2008-06-29 @ 12:00:56
Postat av: Capten Arshle

Skillanden mellan Sex Pistols och BB King är ett BB aldrig förnedrat sig själv eller serverat på pinsamheter. Tänker man på BB eller Muddy kommer ord som värdighet, trovärdighet, intgritet och artisteri fram. Tänker man på SP kommer ord som fånar, talanglöst, patetiska clowner och pissa på den betalande publiken fram. Visst gjorde dom den största rock n roll svindeln men det var ju fan 30 år sen. Gammal, härsken pyttipanna är roligare än dessa gubbjävlar.

2008-06-29 @ 16:17:22
Postat av: F Punk

Kapten Arsle: Att du inte gillar eller någonsin gillat Pistols verkar uppenbart, för talanglösa kan man knappas beskylla Pistols att vara. Fråga bara Chris Spedding. Själv hade jag en underbart rolig fredag med Sex Pistols, det var som när man såg Kiss. Fast Kiss var väl också talanglösa antar jag du tycker. Nåväl, man kan inte gilla allt även om jag försöker hitta något bra i det mesta. Och såklart är både Muddy och BB på samma lista som Pistols eller Kiss.

Kram på dej kaptenen

2008-06-30 @ 00:36:08
Postat av: Jabbe

Båda era resonemang håller.

Vart och ett på sitt sätt.

Jag själv vidhåller vad jag anfört.

Annars tycker jag väl det var OK med The Filthy Lucre Tour i mitten av 90-talet, när de gjorde det för att så mycket fans aldrig fick chans att se dem. dessutom fick de ju då själva en chans att "låta bra" live. Filthy Lucre + filmen The Filth and the Fury borde väl kanske ha varit som en slutpunkt om man ser till vad som kunde ha varit coolt.

Men vafan då, kan jag tänka oxå, de får väl lira bästfan de vill oxå!

Skit i det för fan, den som inte vill gå och kolla.



Egentligen borde de lira in en platta med bara Malcolm McLaren-låtar. You need hands, Who killed Bambi + alla andra som Rotten alltid hatat.

Det vore det ultimata joket - att HAN sjunger DOM !





2008-06-30 @ 13:41:36
Postat av: Linda

Capten Arshle: Sanningen ligger i betraktarens ögon. Och i mina ögon så finner jag inte mer trovärdighet eller integritet hos BB King eller Muddy Waters än hos någon annan artist. För mig är de bara två gamla stofiler som låter exakt som några tusen andra gnälliga blues-farbröder som lirar gamla covers runt om i världen. Med det inte sagt att jag aldrig lyssnar på blues, för det gör jag vid vissa tillfällen. Sex Pistols däremot, skapade åtminstone något eget. Och vad jag vet så finns det ingen lag, varken skriven eller oskriven, som förbjuder ett band att 30 år senare åka runt och lira sin egen musik för en lycklig publik...

2008-07-02 @ 13:42:55
URL: http://www.myspace.com/arabensanus
Postat av: Robert

Även jag funderar mycket kring Pistols, en av deras absolut största fördelar är ju att bandet faktiskt cashar in pengar med originaluppsättningen. Mängder med andra band, typ "New York Dolls" är mer vedervärdiga i mina ögon (livslångt die-hard-fan för övrigt).

Pistols vann över mig i fredags när dom kom in en andra gång, lite märkligt låtval kanske (Silver Machine/Hawkwind och Roadrunner - mer rätt). Där blev det så tydligt att det verkligen är något annat än 1977 man försöker ge.

2008-07-02 @ 18:25:53
URL: http://sodermalm.wordpress.com/
Postat av: Capten Arshle

FYI gillade jag aldrig SP då det begav sig så värst mycket. Visst fyra låtar (singlarna) men i övrigt? I min lilla värld fanns det ca 1000 band som var fan så mycket vassare än SP. Orkar inte ens börja lista dom men bara i Sverige fanns det dussintals punkband som spödade skiten us SP. Räcker med att säga Ebba Grön...



Och här nånstans blir det knepigt. Att band eller artister som har en diger katalog eller som bara kört på i alla år kommer tillbaka eller så kan jag köpa. Men SP?! Det tragiska är att dom gör "punken" till precis det den kanske inte var - ett skämt, en pose, ett billigt flams man kan dra i smutsen 30 år senare.

2008-07-03 @ 11:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback